  • 11. Data: 2010-11-08 11:09:30
    Temat: Re: Pierwsze grzanie-jestem zadowolony
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Lis, 01:31, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    > ja mam 17kW i jest w miarę ok, chociaż w okresie przejściowym za
    > szybko bufor się zapełnia, chciało by się czasem posiedzieć wieczorem

    A ilu litrowy masz bufor i jaki kominek? Ja mam 1000l i kominkiem 12kW
    naprawde ciezko go doladowac do full - moze dlatego ze nigdy (poza
    pierwszym odpaleniem) nie palilem dluzej niz 12h i gora bufora jest
    nieocieplona (kiedys byla ale potrzebowalem welny i mu troche z gory
    ukradlem ;-))) Wiec "troche" nim piwnice ogrzewam:-) Musze sie w koncu
    przelamac i polozyc ta welne na gore (bo lezy juz kupiona w
    piwnicy...).

    Pamietam to pierwsze odpalenie, jak bufor stal golutki. W domu bylo
    juz dosc chlodno (8-10st) bo to chyba jakos juz grudzien byl, dom
    ledwo ocieplony wiec mury byly "przemarzniete" na wylot, duzo mostkow,
    dziur, niedokonczonych ociepleniowych spraw, brak drzwi wew., z
    piwnicy ciaglo ze hej.. Palilem chyba trzy dni, a w buforze nie
    moznabylo osiagnac wiecej niz 20 stC. Tyle tylko szlo na podlogi -
    wiecej sie nie dalo, mimo ze grzalem kalorycznym brykietem (z wegla
    brunatnego glownie). Dopiero jak ocieplilem bufor ~20cm welny
    temperatura zaczela pomalu rosnac i w domu zaczelo sie robic cieplo.
    Niestety do dzisiaj nie wiem jakie uzyskuje temperatury w buforze bo
    nie mam czasu kupic termometru z sonda ;-)) Patrzac jednak na
    temperatury do ktorych rozladowuje sie kominek to max uzyskalem jakies
    60-65stC. W tym sezonie mam jednak duuuuzo drewna i przypuszczam, ze
    nie raz uda sie go nagrzac do wyzszych temperatur :-)

    > przy kominku, a tu bufor full, temperatura w domu 22 i palić się nie
    > da...

    Ja za to mam wrazenie ze moglbym palic non stop:) No aaale... To moje
    ocieplenie bufora.. Niby pierdola a to jest dobry 1m2 blachy dobrze
    przewodzacej cieplo i to w miejscu gdzie bufor ma najwyzsza
    temperature :) Hm..

    Chyba sie wystarczajaco zmobilizowalem piszac ten post zeby ruszyc
    cztery litery i zejsc polozyc ta welne i zobaczyc efekt :-)

    > ale za to przy minus 25 na dworze, to kominek jara się cały dzień
    > (delikatnie, wieczorem większy wrzut) to rano buforek już jest pusty
    > (ale ustawioną temperaturę w pomieszczeniu utrzymuje + - 1 stopień)

    Mi temp. utrzymuje pogodowka. Zreszta juz nie raz pisalem - dom na
    tyle akumulacyjny ze spokojnie mozna "ladowac" na maksa ile sie da a
    potem nie palic dwa, trzy dni i temperatura nie waha sie zbyt mocno.
    Przy mrozach na pewno bedzie gorzej ale w razie wiekszych spadkow mam
    pomocnika w postaci elektrycznego KOSPELka 12kW ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.