  • 1. Data: 2010-11-03 20:00:52
    Temat: Pierwsze grzanie-jestem zadowolony
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Witam,
    Kominek z płaszczem został dzisiaj wieczorem uruchomiony. Rozpalanie "szło
    opornie" ale jak się komin nagrzał, poszło jak burza. Temp. w
    pomieszczeniach z 12C skoczyła na 15 C w krótkim czasie. Na początek tylko
    grzejniki - 10 szt parter, podłogówka jutro a piec podstawowy i poddasze - 8
    grzejników, w tygodniu.
    Potem podłogi, drzwi i mieszkam.
    Jurek

  • 2. Data: 2010-11-03 20:38:45
    Temat: Re: Pierwsze grzanie-jestem zadowolony
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 21:00, "SP2GUB" <s...@e...com.pl> wrote:
> [...]
    > grzejniki - 10 szt parter, podłogówka jutro a piec podstawowy i poddasze - 8

    Gratulacje :) Zeby latwo sie rozpalalo to trza suchego drewna! Czym
    rozpalales ? Z suchym, a niby-suchym (przywiezionym jako suche a tak
    naprawde sciete wczoraj;) jest wieeeeeeelka roznica - ja teraz
    rozpalam dwoma, trzema starymi kartkami A4 i po 10 minutach jest juz w
    srodku pieklo :-)

    > Potem podłogi, drzwi i mieszkam.

    E to slabo, ja mieszkalem jeszcze bez podlog i drzwi, prad mialem na
    przedluzaczu podlaczonym bezposrednio do jednej eski w rozdzielnicy, a
    za swiatlo robila latarka ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-04 07:30:40
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

> [...]

    E to slabo, ja mieszkalem jeszcze bez podlog i drzwi, prad mialem na
    przedluzaczu podlaczonym bezposrednio do jednej eski w rozdzielnicy, a

    O to jakies pocieszenie !
    U mnie wlasnie koncza wylewki. w przyszlym tygodniu wstawiam wklad kominkowy
    i ide sam mieszkać i wkladac welne. Za trzy tygodnie odpalam piec i
    uruchamiam podlogowke, wtedy sciagam reszte rodziny.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-11-04 08:12:53
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-04 08:30, montemax pisze:
> [...]
    > i ide sam mieszkać i wkladac welne. Za trzy tygodnie odpalam piec i
    > uruchamiam podlogowke, wtedy sciagam reszte rodziny.

    uu... ambitnie...

    powodzenia!

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2010-11-04 09:39:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 08:30, "montemax" <m...@l...pl> wrote:

> [...]
    > i ide sam mieszkać i wkladac welne. Za trzy tygodnie odpalam piec i
    > uruchamiam podlogowke, wtedy sciagam reszte rodziny.

    A nie nie, wylewki to ja mialem - tylko podlog docelowych nie :-)) Po
    wylewkach jednak troche wilgoci jest a pogoda niestety nie bedzie Ci
    sprzyjac w szybkim ich wysuszeniu (co zreszta nie byloby dla nich zbyt
    zdrowe). Powodzenia;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-11-04 22:43:06
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    wylewkach jednak troche wilgoci jest a pogoda niestety nie bedzie Ci
    sprzyjac w szybkim ich wysuszeniu (co zreszta nie byloby dla nich zbyt

    Podłogówka uruchomiona, działa. Był dzisiaj u mnie przedstawiciel firmy od
    mojego kominka, Lechma 24kW i powiedział, że na 260m2 jest
    "przewymiarowany". A piec jeszcze większy, 34 kW a przecież to liczyli
    fachowcy, projektanci. Ale czas i zima pokaże jak to bedzie.
    Musze jeszcze wykuć trochę sciany i podłogi, żeby ułożyć kable do sterowania
    przepustnicą powietrza. Sterow4nik ma 3 czujki, jedną wykorzystam do pompy
    od podłogówkki.
    Wróciłem przed chwilą bo kurier przywiózł mebel do kuchni, przy okazji
    dołożyłem do kominka. Podłoga robi się ciepła.
    pozdrawiam

    Jurek

  • 7. Data: 2010-11-05 21:11:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 23:43, "SP2GUB" <s...@e...com.pl> wrote:

    > Podłogówka uruchomiona, działa. Był dzisiaj u mnie przedstawiciel firmy od
    > mojego kominka,  Lechma 24kW i powiedział, że na 260m2  jest

    A masz jakis bufor? Jak masz to spoko. Ja zaluje ze mam kominek 12kW a
    nie 24kW bo szybciej bym bufor nagrzewal :-)

    > "przewymiarowany". A piec jeszcze większy,  34 kW a przecież to liczyli

    O fuck! 34kW.. Ja grzeje ~350m2 i mi 12kW wystarcza (sprawdzone w
    sezonie ;-) Ostro przewymiarowane..

    > Wróciłem przed chwilą bo kurier przywiózł mebel do kuchni, przy okazji
    > dołożyłem do kominka. Podłoga robi się ciepła.

    A jaka temperature puszczasz w te podlogi ??
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-11-07 12:49:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik SP2GUB napisał:
> [...]
    > grzejniki - 10 szt parter, podłogówka jutro a piec podstawowy i poddasze - 8

    A odbiór budynku...?
    Ja też chcę mieszkać i... pomału już mogę, ale na razie sam w
    charakterze pilnowania budowy, rodziny jeszcze nie mogę tu ściągnąć, bo
    jakieś komplikacje się pojawiły z papierami. Jak to nadrobię, to od razu
    się wprowadzam :-). Bez odbioru, to bym się trochę bał - to może słono
    kosztować.

    Podłogówkę odpaliłem pierwszy raz jakieś sześć tygodni po zrobieniu
    wylewek. Teraz ciepło, to jadę na samych kalafiorach, a na podłogówce
    chłopaki płytki układają, to muszę poczekać aż skończą i wtedy ją znowu
    włączę.

    Podłogówka to super sprawa, a sam byłem do niej nastawiony bardzo
    sceptycznie. Teraz widzę, że z jej zainstalowaniem to był super pomysł :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-11-07 23:07:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lis, 13:49, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jakieś komplikacje się pojawiły z papierami. Jak to nadrobię, to od razu
    > się wprowadzam :-). Bez odbioru, to bym się trochę bał - to może słono

    Mieszkalem pol roku bez odbioru. Kierbud powiedzial ze jeszcze nie
    slyszal zeby ktos dostal mandat (zbyt trudno udowodnic ze juz
    mieszkasz), a sporo ludzi tak sobie pomieszkuje :) Moj nadzor to ma
    gdzies - na odbiory wogole nie przychodza (nie maja obowiazku) - ich
    interesuja tylko duze inwestycje a nie jakiestam male domki
    jednorodzinne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-11-08 00:31:22
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A masz jakis bufor? Jak masz to spoko. Ja zaluje ze mam kominek 12kW a
    > nie 24kW bo szybciej bym bufor nagrzewal :-)

    ja mam 17kW i jest w miarę ok, chociaż w okresie przejściowym za
    szybko bufor się zapełnia, chciało by się czasem posiedzieć wieczorem
    przy kominku, a tu bufor full, temperatura w domu 22 i palić się nie
    da...
    ale za to przy minus 25 na dworze, to kominek jara się cały dzień
    (delikatnie, wieczorem większy wrzut) to rano buforek już jest pusty
    (ale ustawioną temperaturę w pomieszczeniu utrzymuje + - 1 stopień)

    pozdrawiam
    s_13