  • 31. Data: 2009-11-25 10:03:03
    Temat: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    mk pisze:

    > No i chleb da się opalić po przyniesieniu ze sklepu.

    > Rury murujemy w ścianie.
    > Pdr. M

    A zapomniałem wcześniej napisać o tym dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.

    Dzięki właśnie takim opiniom zacząłem kombinować z gazem, bo projekt
    miałem zrobiony tak, że rury przechodziły z kotłowni, poprzez schody,
    korytarz do kuchni. Już zacząłem kombinować jak to zmienić, zrobić by
    nie było widać. W efekcie liczyłem na to, że przy okazji robienia
    elewacji puszczę te rury gdzieś na zewnątrz, na szczęście w ostatniej
    chwili (tuż przed malowaniem i szpachlowaniem schodów i korytarza)
    trafiłem na kompetentną osobę, która uświadomiła mi co i jak i proszę
    nie powielaj starych mitów, iż rury muszą być na wierzchu.

    RURY GAZOWE MOGĄ BYĆ SCHOWANE W ŚCIANIE - musi być spełnione kilka
    warunków ale mogą być schowane.

    Ariusz

  • 32. Data: 2009-11-25 10:21:41
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 25-11-2009 o 11:03:03 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > RURY GAZOWE MOGĄ BYĆ SCHOWANE W ŚCIANIE - musi być spełnione kilka
    > warunków ale mogą być schowane.

    skoro już tyle napisałeś, to może podaj trochę szczegółów dotyczących tych
    warunków

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 33. Data: 2009-11-25 10:32:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > skoro już tyle napisałeś, to może podaj trochę szczegółów dotyczących tych
    > warunków

    Rury stalowe, zabezpieczone przed korozja, przykryte materialem nie
    powodujacym korozji.

  • 34. Data: 2009-11-25 10:37:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Rury stalowe, zabezpieczone przed korozja, przykryte materialem nie
    > powodujacym korozji.

    Chyba moga byc i miedziane.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-11-25 10:48:36
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Rury stalowe, zabezpieczone przed korozja, przykryte materialem nie
    > powodujacym korozji.

    + spawane nie zgrzewane i nie wiem dlaczego ale instalatorzy (gaziarze)
    kazali mi to przed gipsowaniem zatynkować zwykłym tynkiem
    cementowo-wapiennym, chodzi chyba o korozję???

    Miedziane nie mogą być.
    Nawet przyłącz,od rury stalowej do pieca CO miałem z miedzi i serwisant
    nie podbił mi uruchomienia aż nie wymieniłem na taką specjalną żółtą,
    instalatorzy od CO twierdzili, że miedź może być. Poszło chyba tam o
    spawanie lub zgrzewanie, nie pamiętam dokładnie

    Ariusz

  • 36. Data: 2009-11-25 10:52:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > instalatorzy od CO twierdzili, że miedź może być. Poszło chyba tam o
    > spawanie lub zgrzewanie, nie pamiętam dokładnie

    Musi byc spawana lutem twardym i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-11-25 12:22:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Chyba moga byc i miedziane.

    Miedziane musza byc na wierzchu.

  • 38. Data: 2009-11-25 12:22:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > instalatorzy od CO twierdzili, że miedź może być. Poszło chyba tam o
    > spawanie lub zgrzewanie, nie pamiętam dokładnie

    Moze miedz wychodzila na zewnatrz budynku? Nie moze.

  • 39. Data: 2009-11-25 13:30:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    JS wrote:

    > Gaz wady:

    [...]
    6. Tłuste opary oblepiające wszystko w kuchni.

    Justyna

  • 40. Data: 2009-11-25 13:45:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    krys pisze:

    > [...]
    > 6. Tłuste opary oblepiające wszystko w kuchni.
    >
    > Justyna

    A z elektrycznej to nie masz oparów...

    Znaczy przy zachowaniu dyscypliny gotowania - odpowiednie garnki +
    pokrywki z pewnością będzie mniej tych oparów ale na gazie te z sie tak da

    Ariusz