  • 261. Data: 2013-11-06 09:38:33
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:75ca2b7f-d39b-44ed-8e88-fd9fc008055a@googlegrou
    ps.com...

    >1. Para sama z siebie podnosi się 1 m/s

    Przy gotowaniu dodatkowym czynnikiem wznoszącym jest prąd gorącego powietrza
    więc informację o wznoszeniu się "sama z siebie" można wsadzić w buty.

    >2. Ten prąd powietrza zabiera to co ma zabrać już w obrębie garnków a nie
    >co najmniej prawie metr nad nimi lub jeszcze wyżej, czyli wystarczy
    >wydmuchać 400 m3, aby mieć ten >sam efekt, co inne dają radę przy 1000 m3.

    Bzdura. Jeśli mamy konkretną ilość pary do wciągnięcia, to nie licz
    objętości powietrza wokół garnków. Para samoistnie unosi się do góry
    wspomagana dodatkowo prądem gorącego powietrza, dociera do okapu i tam jest
    tylko zasysana. Jeżeli okap jest bez wspomagania elektrycznego m czyli
    pracuje tylko grawitacyjnie to cała para zostanie wciągnięta.

    >3. Zabieranie tylko 400 m3 oszczędza energię, bo okap-wyciąg ma wyciągnąć
    >zapachy/tłuszcz a nie wentylować całego mieszkania, wydmuchując z niego
    >drogo ogrzane >powietrze.

    Bzdura.
    Podczas gotowania na małym ogniu, kiedy pary tworzy się znikoma ilość,
    tradydyjny okap wyłączam całkowicie i wciąga wszystko grawitacyjnie nie
    zużywając wogóle prądu.

    >4. BORA różni się od innych blatowych wyciągów, że nie zajmuje całej dolnej
    >szafki, można tam umieszczać prawie normalnie lub całkiem normalnie
    >szuflady.

    Kłamiesz. Różni się drobnymi szczegółami a przykładem jest seria bora basic.

    >5. Zabieranie oparów już przy garnkach powoduje, że:
    >- nie latają po kuchni i nie osiadają na meblach i ubraniach

    Ten sam efekt ludzkośc uzyskuje tradycyjnym okapem wymyślonym już ze 2
    tysiące lat temu.

    > - osoba przygotowująca jedzenie na przyjęcie nie musi się przebierać po
    > gotowaniu

    Jak wyżej.

    >- osobie w okularach nie parują one w w czasie pochylania się nad kuchnią

    No dobra, mamy zaletę.

    >- nie grożą guzy z powodu szybkiego pochylenia się nad garnkami

    Że co???

    6. Silnik wyciągu znajduje się w najgorszym wypadku zabudowany pod blatem
    (Basic) lub w cokole kuchni (reszta oferty)

    No sam widzisz. jak nałgałeś w punkcie 4.

    > a czasem jest montowany również pod sufitem w piwnicy,

    A jak nie mam piwnicy???

    > dzięki czemu jest dożo ciszej, niż mając standardowy okap i jego silnik na
    > wysokości głowy.

    Sranie w banie. Słyszałeś coś o wentylatorach kanałowych?

    7. Wszystkie elementy wyciągu mające styczność z parą i tłuszczem można w
    ciągu jednej chwili wkładać do zmywarki w celu ich umycia- nie do porównania
    z czyszczeniem standardowego okapu.

    Na początku dyskusji była to tylko mała blaszka (nie płyta, tak twierdziłeś)
    A teraz są to już "wszystkie elementy"

    >8. Wszystko co w BORA wygląda jak ze stali jest rzeczywiście ze stali. Nie
    >ma aluminium lub powlekanego plastyku.

    Wszystko co w moim okapie wygląda jak ze stali jest rzewczywiście ze stali,
    aluminium nie stosuje się u tego producenta jak i wielu innych od lat, także
    powlekanego plastiku.

    >9. Brak konieczności wieszania okapu powoduje, że ma się całkowitą swobodę
    >w planowaniu miejsca do gotowania. Kuchnia może być przy oknie, pod skosem
    >dachowym, na środku holu.

    Zapomniałeś dodać, w saunie, w WC, za telewizorem.
    Tak się składa, że kuchnia ma swoje specyficzne zadanie w domu i obecność
    okapu w niej tak samo jak lodówki czy zmywarki w niczym jej nie ujmuje.
    A ty na siłę wciskasz że jest inaczej.

    >10. Bogata, większa niż u konkurencji oferta płyt grzewczych (różne
    >indukcje, różne ceramiki, gaz, grill, wok).

    Do tradycyjnego okapu mam 1000x większy i tańszy wybór. Założysz się?

  • 262. Data: 2013-11-06 09:39:35
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Zamiast prawa konsumenckiego wystarczy w większości wypadków świadomość
    >konsumencka, czyli np. świadomość istnienia alternatywnych rozwiązań.

    Bełkot.

  • 263. Data: 2013-11-06 09:45:50
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Jeżeli okap jest bez wspomagania elektrycznego m czyli pracuje tylko
    >grawitacyjnie to cała para zostanie wciągnięta.

    Nie dopisałem . Jeżeli okap jest bez wspomagania elektrycznego ale jest
    wystarczająco duży.

  • 264. Data: 2013-11-06 10:25:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 09:38, m...@g...com pisze:

    > Bzdura.
    > Podczas gotowania na małym ogniu, kiedy pary tworzy się znikoma ilość,
    > tradydyjny okap wyłączam całkowicie i wciąga wszystko grawitacyjnie nie
    > zużywając wogóle prądu.

    Ani drogo ogrzanego powietrza. :-D

    > Ten sam efekt ludzkośc uzyskuje tradycyjnym okapem wymyślonym już ze 2
    > tysiące lat temu.

    Jest jeszcze jedna sprawa o ktorej tu reklamujacy nam bora bora milczy,
    choc tak liczylem na profesjonalizm w starym stylu. W zamian dostalismy
    kilka bezsensownych filmikow np o gotowaniu czterech garow na raz bez
    przykrycia, choc nikt tak nie robi.
    Wiec chodzi o to, ze nawet producenci plyt zalecaja oczywista
    oczywistosc zeby zmniejszac ilosc energii potrzebnej do gotowania
    poprzez przykrywanie naczyn i takie dostosowanie mocy, zeby gotowanie
    bylo lagodne bez kipienia i pod przykryciem. Wiekszosc pewnie zauwazyla,
    ze ilosc pary wowczas jest minimalna i o ile nie ma drazniacych zapachow
    to okapu wogole nie potrzeba wlaczac zatrzymujac w domu to jak mu tam
    bylo... - drogo ogrzane powietrze. Jezeli natomiast zapach jest
    drazniacy to wystarczy minimalna moc okapu, a w tora tora, sory bora
    bora musimy uzyc pelnej mocy wydmuchujac drogo ogrzane powietrze. Sprawa
    druga to wysokie gary. Zwroccie uwage, ze na filmach wszystkie gary nie
    sa w calosci przykryte, a ilosc pary jest taka jak przy smazeniu frytek
    w pobliskim barze. Sytuacja w domu niecodzienna mozna powiedziec. Wiec
    nie dosc, ze wywiewamy z domu drogo ogrzane powietrze to i cale
    gotowanie jest drogie, poniewaz raz przy wysokich garach mamy czesciowo
    odsloniete pokrywki, w innych rozwiazaniach nie musimy przez co wiecej
    energii zostaje w garze, dwa, ze oplywajace gary powietrze przy ciagu
    400m^3/h studzi je i trafia gdzie?
    Skutek jest taki, ze tracimy dwa razy. Po pierwsze poprzez oplywanie
    powietrzem garow musimy dostarczyc im wiecej energii do gotowania, co
    rownoznaczne jest ze zwiekszeniem mocy plyty. Po drugie uzywamy mocy
    wyciagu ktorej tak naprawde nie potrzebujemy by wyciagnac jakis tam
    zapach z okolic garow, co przy uzyciu tradycyjnego okapu konieczne nie
    jest, gdyz wystarczy jesgo minimalna moc.
    Podsumowujac - rozwiazanie amejzing bora nie oszczedzi nam energii, a
    wrecz sprawi, ze gotowanie bedzie drozsze. To ciekawy pomysl na
    zagospodarowanie kuchni pelniacej w domu role skansenu tj. sluzacej do
    byca a nie uzywania. Dale mi sie nie chce.

> [...]
    > Tak się składa, że kuchnia ma swoje specyficzne zadanie w domu i
    > obecność okapu w niej tak samo jak lodówki czy zmywarki w niczym jej nie

    Powiem nawet, ze ladny okap tylko dopelnia wystroj.

    Ciekaw co tam bora bora zaleca w czasie gotowania, zeby oszczedzic nieco
    energii. Uchylac pokrywki, czy zakrywac calkiem?

    Pozdro.. TK

  • 265. Data: 2013-11-06 10:29:15
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 09:38:33 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > A ty na siłę wciskasz że jest inaczej.

    > Do tradycyjnego okapu mam 1000x większy i tańszy wybór. Założysz się?

    Sugeruję ci wizyte u psychologa, który powinien chyba pomóc w zmaganiu się z coraz
    bardziej otaczającą rzeczywistością.

  • 266. Data: 2013-11-06 11:50:38
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

> [...]

    > Ciekaw co tam bora bora zaleca w czasie gotowania, zeby oszczedzic nieco
    > energii. Uchylac pokrywki, czy zakrywac calkiem?

    Ale tak na zdrowy rozum to uchylenie przykrywki nic nie daje.
    Slavo znów kłamie. Uchylona przykrywka powoduje, że część zapachów i opar
    wydostaje się także z drugiej strony garnka, bo z tamtej strony przecież
    po uchyleniu przykrywki garnek też jest odsłonięty :)))

  • 267. Data: 2013-11-06 11:59:31
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Sugeruję ci wizyte u psychologa, który powinien chyba pomóc w zmaganiu się
    >z coraz bardziej otaczającą rzeczywistością.

    Wcześniej były zagrywki polityczne. To typowe dla wielu osób komu zabrakło
    argumentów.
    Z rzeczywistością to ty kolego walczysz. Widzisz wszędzie plastikowe okapy
    które nie działają. To jest dopiero trudna do ogarnięcia rzeczywistość.
    Zdradź nam, ile razy do roku jedziesz na spęd sekciarzy w celu podtrzymania
    tego niecodziennego stanu psychicznego?

  • 268. Data: 2013-11-06 12:30:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 11:50, m...@g...com pisze:

> [...]
    > przecież
    > po uchyleniu przykrywki garnek też jest odsłonięty :)))

    Pewnie bylo gdzies malym druczkiem o uzywaniu wiekszych jak garnek
    pokrywek, albo w ksztalcie elipsy do zakupu w promocyjnej cenie razem z
    plyta, ale tego nie doczytalismy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 269. Data: 2013-11-06 12:58:49
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 11:50:38 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > wydostaje się także z drugiej strony garnka, bo z tamtej strony przecież
    >
    > po uchyleniu przykrywki garnek też jest odsłonięty :)))

    Tak, ale tylko przy klasycznym okapie lub po wyłączeniu BORA. Zapominasz, że BORA
    robi prąd powietrza, który zasysa parę. Jeżeli odchylisz pokrywkę, to przez dziurę od
    strony wyciągu para będzie ładnie zasysana w dół a z drugiej strony zrobi się
    podciśnienie, które nie wypuści pary na zewnątrz.
    Już tu dawałem film taki przypadek pokazujący a teraz ten sam przypadek, ale lepiej
    pokazujący, że z drugie strony nic nie wylatuje:
    http://www.youtube.com/watch?v=MB0mC8ujTzE

    Ale nie przejmuj się, bo nie jesteś sam, który nie może tego pojąc.
    Na targach, gdzie przewija się masa ludzi i można robić miarodajną statystykę, tylko
    jakieś 10% od razu załapuje co widzi.
    Od małego dziecka i od pokoleń rośniemy w przekonaniu, że para leci do góry i czuć w
    domu co się gotuje, więc nie jest łatwo się przestawić i nie szukać trików
    marketingowych, gdy się widzi odwrotnie.

  • 270. Data: 2013-11-06 13:10:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 12:58, slavo65 pisze:

> [...]
    > Już tu dawałem film taki przypadek pokazujący a teraz ten sam przypadek, ale lepiej
    pokazujący, że z drugie strony nic nie wylatuje:

    Matko ile tego drogo ogrzanego powietrza musi byc wydmuchane zeby zupe
    ugotowac. A wystarczyloby przykryc garnek i zmniejszyc moc plyty.
    Im wiecej filmow o tym ogladam tym mniej w tym widze ekonomii.

    Pozdro.. TK