  • 11. Data: 2013-06-09 15:57:47
    Temat: Re: Płyta z sensorem zapobiegającym wykipieniu [crosspost]
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 14:50:21 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > no niestety ale na gazowej raczej jest ciężko :) precyzja i powtarzalność
    > gazówki jest generalnie marna

    Nie miałam kłopotu z tym póki miałam gazową kuchenkę. Teraz mam kaflową i
    to jest dopiero wyzwanie - kłopotu też jednak nie mam.
    Oczywiście na lato stawiam na fajerkach elektryczną płytę. I też zero
    kłopotu :-)
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

  • 12. Data: 2013-06-09 18:57:55
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Baczek" <b...@k...pl> napisał w wiadomości

    > O co chodzi z tym smarowaniem masłem?

    O to, że jak już posmarujesz to stoisz te 5 minut nad garczkiem żeby z
    ciekawości sprawdzać czy zawsze działa.

    Marek

  • 13. Data: 2013-06-09 19:03:04
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Kiedyś kupiłem w Lidlu taką mobilną płytę indukacyjną bodaj 2,2kW z
    przeznaczeniem u mnie do pomieszczenia gospodarczego. Robimy na niej różne
    przetwory no i soki w sokowniku przystosowanym do indukcji (ze stali a nie z
    ALU jak większość). Jakież moje zdziwienie było gdy okazało się że można
    ustawiać moc oraz temperaturę. Ustawiam np. 80stC i mam pasteryzację albo
    120stC i mam do sokownika idealnie.

  • 14. Data: 2013-06-09 19:04:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 18:57:55 +0200, 4cx1000 napisał(a):

    > Użytkownik "Baczek" <b...@k...pl> napisał w wiadomości

    > O to, że jak już posmarujesz to stoisz te 5 minut nad garczkiem żeby z
    > ciekawości sprawdzać czy zawsze działa.
    >
    > Marek

    No wiesz, nigdy nie wiadomo, czy mleko i/lub masło są prawdziwe, a działa
    tylko z prawdziwymi surowcami 33333-P

  • 15. Data: 2013-06-09 19:18:10
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > No wiesz, nigdy nie wiadomo, czy mleko i/lub masło są prawdziwe, a działa
    > tylko z prawdziwymi surowcami 33333-P

    Wiem wiem. Od jakiegoś czasu obserwuję na ten przykład tendencję wypierania
    ze sklepów śmietany przez produkty śmietanopodobne czyli "Śmietana do Zupy"
    w której jest zagęstnik guma arabska i takie tam.... Z masłem też już sobie
    dają radę. I to w luksusowym sklepie we którym można kupić szynkę za 300zł.
    Masakra do czego to wszystko zmierza. Jak sobie człowiem sam czegoś nie
    ukręci swojskim sposobem to mu śmieci żreć pozostaje.

  • 16. Data: 2013-06-09 19:24:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 19:18:10 +0200, 4cx1000 napisał(a):

> [...]
    > dają radę. I to w luksusowym sklepie we którym można kupić szynkę za 300zł.

    Z mlekiem też, zresztą od zarania dziejow...
    http://tiny.pl/hs9hm
    http://tiny.pl/hs9hx

    > Masakra do czego to wszystko zmierza. Jak sobie człowiem sam czegoś nie
    > ukręci swojskim sposobem to mu śmieci żreć pozostaje.

    Cóż, smutna prawda niestety :-(

  • 17. Data: 2013-06-09 23:09:26
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "4cx1000" <s...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > kupić szynkę za 300zł. Masakra do czego to wszystko zmierza. Jak sobie
    > człowiem sam czegoś nie ukręci swojskim sposobem to mu śmieci żreć
    Niestety, kiedys pod szufladkę w lodówce wjechała mi otwarta paczka
    takiej"szynki" w plasterkach. Przeleżała pół roku i wyglądała jak prosto ze
    sklepu.

  • 18. Data: 2013-06-10 02:00:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 23:09:26 +0200, Janek Wlodak napisał(a):

> [...]
    > Niestety, kiedys pod szufladkę w lodówce wjechała mi otwarta paczka
    > takiej"szynki" w plasterkach. Przeleżała pół roku i wyglądała jak prosto ze

    Jogurty w kubeczkach, DWÓCH WIODĄCYCH (hmmm...) firm - nieotwarte, w
    lodówce - "jak nowe" po prawie roku od kupienia!!!

  • 19. Data: 2013-06-10 07:16:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4cx1000 wrote:
> [...]
    > okazało się że można ustawiać moc oraz temperaturę. Ustawiam np.
    > 80stC i mam pasteryzację albo 120stC i mam do sokownika idealnie.

    ha ha też miałem to napisać wczesniej że te tanie chińczyki przenośne mają
    zwykle czujnik temperatury.

  • 20. Data: 2013-06-10 09:35:59
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
    > posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.

    Kipi nie tylko mleko, może wykipieć nawet woda. Jaki jest sposób na
    przykład na pomidorową?