  • 1. Data: 2013-05-15 00:10:18
    Temat: Temat rzeka - pralka.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam, mój 10-letni Ariston po raz kolejny ostatnio głupieje i chyba
    czas rozejrzeć się za czymś nowszym w jego miejsce.
    Pogmerałem trochę na elektroda.pl w zakresie pralek i wychodzi że warto
    zwrócić uwagę na:
    - możliwość dokupienia gwarancji (po uprzednim sprawdzeniu jej zapisów)
    - rozbieralny bęben
    - łożyska, które można wymienić
    - kraj produkcji (podobno są jakieś różnice np. w Bosch pomiędzy seriami
    z Niemiec i Polski

    Co chciałbym żeby pralka robiła:
    - była cicha bo stoi w kuchni a mój syn ma niecałe pół roku. Czy to
    prawda że silniki inwerterowe i ich pochodne są znacznie cichsze?
    - zostawiała mało wody w ubraniach po wirowaniu. Gdzieś wygrzebałem, że
    np. niektóre Gorenje dochodzą do 44%.
    - miała możliwość ingerencji w ustawienia temperatury, ilości płukań i
    szybkości odwirowania na poszczególnych programach. Alternatywnie -
    własny program.
    - działała dłużej niż 5 lat:)
    - używała mało wody i prądu bo moje akwarium zużywa tego wystarczająco
    dużo;)
    - podczas pracy nie zmieniała adresu instalacji.
    - łatwo dostępne części i rozbudowana sieć serwisowa.

    Szukając po sieci ogrom modeli jest lekko przytłączający. Czy Samsung i
    LG to już są firmy, o których można powiedzieć że coś potrafią w tym
    asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
    pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie
    wiem jaka jest ich trwałość.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 2. Data: 2013-05-15 15:28:47
    Temat: Re: Temat rzeka - pralka.
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-15 00:10, Qlfon pisze:
> [...]
    > asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
    > pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie

    Mam LG od 6 lat, odpukać na razie bezawaryjna. w miarę cicha. Ładowana z
    przodu.

    Ma ustawianie temp, możliwość dodatkowego płukania, ustawiania prędkości
    wirowania. Pokazuje czas do końca prania.

    Ma 1000 obr jednak my wirujemy na 600 bo na 1 tys są bardzo pomięte
    ciuchy. Po wyschnięciu ciężko rozprasować. Trzeba by było prasować chyba
    od razu po wyjęciu/przeschnięciu.

    Czytając, że ludzie piorą codziennie to u nas używana raczej
    sporadycznie bo ok. 2 razy w tygodniu. Ale zawsze zapełniona na full.

    Ryba

  • 3. Data: 2013-05-15 16:20:22
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2013-05-15 15:28, Ryba pisze:
    > Ma 1000 obr jednak my wirujemy na 600 bo na 1 tys są bardzo pomięte
    > ciuchy. Po wyschnięciu ciężko rozprasować. Trzeba by było prasować chyba
    > od razu po wyjęciu/przeschnięciu.

    Spróbuj w ten sposób: puść na 1000 i wyciągnij pranie ale nie rozwieszaj
    - wyprostuj, poskładaj na kupkę i niech poleży godzinę, potem rozwieś
    jeśli mokre i po wyschnięciu normalnie prasuj. U mnie to działa.

    --
    radar

  • 4. Data: 2013-05-16 09:59:27
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-15 16:20, radar pisze:

    > Spróbuj w ten sposób: puść na 1000 i wyciągnij pranie ale nie rozwieszaj
    > - wyprostuj, poskładaj na kupkę i niech poleży godzinę, potem rozwieś
    > jeśli mokre i po wyschnięciu normalnie prasuj. U mnie to działa.

    Ciekawy sposób, trochę czasochłonny ale kiedyś na pewno wypróbuję :)

    Ryba

  • 5. Data: 2013-05-16 16:56:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 May 2013 00:10:18 +0200, Qlfon napisał(a):

    > - miała możliwość ingerencji w ustawienia temperatury, ilości płukań i
    > szybkości odwirowania na poszczególnych programach. Alternatywnie -
    > własny program.

    Poszukaj półautomatu.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 6. Data: 2013-05-16 17:21:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    > asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
    > pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie

    Z tego co wiem tylko Samsung ma pralki z wymiennymi łóżyskami i taką
    kupiłam, Do wyboru jest temperatura (konkretne wartości ustawiane
    przyciskiem), płukanie jest jako osobny program, więc można do woli
    ustawiać po praniu.

  • 7. Data: 2013-05-16 18:43:30
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Jakiś ludzki sprzedawca w jednej z sieci AGD, powiedział,żeby nie
    kupować wynalazków.

    Wszystko szlag trafia po okresie gwarancyjnym.Niejako potwierdza wywody
    przedpiśców

    Lepiej dokupić gwarancję do prostego modelu, bo naprawy są nieopłacalne.

    Spisek żarówkowy dotyczy również i pralek:-(

  • 8. Data: 2013-05-16 21:28:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 18:43:30 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
    >
    > Lepiej dokupić gwarancję do prostego modelu, bo naprawy są nieopłacalne.
    >
    > Spisek żarówkowy dotyczy również i pralek:-(

    No jak nie, jak tak.

  • 9. Data: 2013-05-16 22:04:50
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-05-16 16:56, Ikselka pisze:

    > Poszukaj półautomatu.

    A cóż to takiego?

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 10. Data: 2013-05-16 22:05:24
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-05-15 15:28, Ryba pisze:

    > Mam LG od 6 lat, odpukać na razie bezawaryjna. w miarę cicha. Ładowana z
    > przodu.

    OK, to już jeden głoś na nowicjusza:) Dzięki.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050