  • 31. Data: 2010-11-01 22:12:55
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ianbp0$52m$1@inews.gazeta.pl...

    > Moment moment ...
    >
    > Gdzieś widzialem porównanie gdzie zostały wyliczone ceny uzyskania 1GJ ..
    >
    > Z tego co pamietam z ekogorszku było to 30zł , z oleju opałowego jak i
    > gazu ziemnego !!! około 80zł a prąd 140zł ..
    > Gaz płynny wychodzil taniej od ziemnego ...
    >
    > O mam ...
    >
    > http://dom.money.pl/kalkulator/
    >
    > Zapewne przy wyliczeniach były brane abonamenty , oplaty przesyłowe , bo
    > często ludzie o tym "zapominają" ...

    Tylko, że w tych wyliczeniach przeliczono ilość wyprodukownej energii, nie
    biorąc pod uwagę, że kotły węglowe mają dużo niższą sprawność w porównaniu
    do ktlów gazowych, ponieważ wyrzucane przez nie spaliny mają o wiele wyżą
    temperaturę, a proces doboru ilości powietrza jest nieprecyzyjny. Kotły
    gazowe są mniej wychładzane, a w przypadku kotłów kondensacyjnych spaliwny
    są zimne.
    Ponadto przyjęto bardzo wysoką kaloryczność węgla 27,2MJ/kg, a w
    rzeczywistości jest to wartość 24-25MJ/kg w obecnie dostępnym ekogroszku.
    Co do wyliczeń LPG to wzięto pod uwagę tylko i wyłącznie cenę samego gazu, a
    nie łacznych kosztów wynikających z dzierżawy butli.

    > Dodatkowo przecież jesli chodzi o temperaturę to są zawory mieszające i
    > spokojnie na piecu może być 55-50 stopni a na zasilaniu instalcji CO
    > mniejsza temperatura ...

    Poniżej 57-58 stC wody na powrocie, kocioł zaczyna się pocić.
    To pocenie polega na tym, ze na wewnętrznych ściankach kotła wykrapla się
    para wodna w postaci kropelek. Te kropelki mieszają się się z dwutlenkiem
    siarki, która jest spalana wraz z węglem oraz niewielkimi ilościami tlenków
    azotu oraz kilkoma innymi związkami. W efekcie tego powstaje mieszanina
    agresywnych kwasów głównie siarkowego, które powdują szybka korozję kotła.
    Pamiętaj też, że każdej firmie, która sprzedaje kotły zależy, żeby sprzedać
    jak najwięcej kotłów :)

    > Spoko :)
    > Pieca jeszcze nie mam , ten jest jednym z dwóch jakie mi sie widzą.
    > Oprócz niego jeszcze w rachubę wchodzi Skam-P reto Crown 12kW z prostszym
    > sterownikiem ...
    > Ogniwo ma po prostu lepszą elektronikę ....

    Ja nie krytykuję kotłów Ogniwo , bo same kotły są dość dobre, ale te
    wynalazki elektroniczne, z którymi po prostu ta firma "daje ciała".
    Niestety ale montowane przez Ogniwo sterowniki ST-37 produkowane przez firmę
    Tech to po prostu były źle zaprojektowane buble, a teraz dochodzą złe opinie
    dotyczace tych nowych wynalazków.

  • 32. Data: 2010-11-02 05:39:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Nie ...
    >
    > Panele będą 8mm. Myślalem o grubych podkładach pod panele (5-6mm) aby
    > było "cieplo".
    >
    > Jutro zadzwonię do wykonawcy i zapytam się ile musiałbym dopłacic
    > jakbym zrezygnowal zupełnie z tradycyjnych grzejników na rzecz
    > podłogówki w całym domu ...

    imho cena powinna wyjść podobna...

    > Jeśli naprawdę panele 8mm + jakiś "specjalny podkład pod panele pod
    > ogrzewanie podłogowe" nie będą zbyt mocno "stratne" dla ogrzewania
    > podłogowego to może o tym pomyślę ...

    ten specjalny podkład to najlepiej zwykła tektura falista, zalecana do
    podłogówek :)

    > To muszę to przemyśleć. Jutro zadzwonię do wykonawcy i zobaczymy ...

    tylko jak chcesz grzać cały dom podłogówkami to zalecałbym sterowanie
    pogodowe temperaturą wody grzewczej.

  • 33. Data: 2010-11-02 09:13:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > imho cena powinna wyjść podobna...

    Dzwoniłem i pytałem i super tanio to nie jest ...

    Dla 66m2 powierzchni (4 pomieszczenia) (salon + 3 sypialnie)
    powiedział mi że musiałbym dopłacić około 3600zł + 100zł za każdy
    regulator z siłownikiem. Czyli 4000zł.

    Szczerze mówiąc trochę dużo , myślałem że będzie dużo taniej ...

    Wykonawca dzwoniłem do hydraulika i ten powiedział mu taką kwotę.
    Podobno cena wynika z olbrzymiej ilości rur i innych dodatkowych
    urządzeń.

    Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

  • 34. Data: 2010-11-02 09:27:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lis, 21:38, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Panele będą 8mm. Myślalem o grubych podkładach pod panele (5-6mm) aby było
    > "cieplo".

    Kupuj pianomat 3mm - szary. Perfekt wyglusza i "nadaje sie" (a co by
    sie mialo nie nadawac?;) na ogrzewanie podlogowe, wedlug producenta
    nawet. To taka guma, pianka, ciezko powiedziec ale material
    elastyczny, nigdy sie nie "ugniata" (jak zwykla pianka czy tektura) i
    naprawde swietnie wyglusza. Podstawa to jednak dobrze wykonane wylewki
    (zatarte mechanicznie i idealnie rowne).

    > Jutro zadzwonię do wykonawcy i zapytam się ile musiałbym dopłacic jakbym
    > zrezygnowal zupełnie z tradycyjnych grzejników na rzecz podłogówki w całym
    > domu ...

    No! Zaczynasz jarzyc w dobrym kierunku :-)

    > Jeśli naprawdę panele 8mm + jakiś "specjalny podkład pod panele pod
    > ogrzewanie podłogowe" nie będą zbyt mocno "stratne" dla ogrzewania
    > podłogowego to może o tym pomyślę ...

    Pomysl inaczej - pod podloga masz ile? 10cm styro ? Wiec 5mm podkladu
    mialoby stawiac wiekszy opor? Gdyby tak to wszyscy bysmy dawali
    podklad pod panele zamiast styropianu ;)

    Jak nam nie wierzysz to moze producentowi zaufasz:

    http://allegro.pl/mata-izolujaca-pod-panele-pianomat
    -3mm-i1297761104.html

    "Matę w kolorze szarym można stosować pod ogrzewanie podłogowe wodne."
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2010-11-02 09:32:52
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-02 10:13, /// Kaszpir /// pisze:

    > Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

    Eee... a grzejnik to masz za darmo?
    Bo jeżeli masz od tego swojego dewelopera nie dostać grzejników i
    jeszcze 4k dopłacić do podłogówki to Cię oni w trąbę robią.

    Grzejnik są na prawdę drogie... no chyba, że oni sobie skalkulowali
    jakiś najtańszy syf...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 36. Data: 2010-11-02 09:38:54
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >urządzeń.

    >Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

    Tak czytam Twoje posty i wydaje mi się że twój inwestor/developer Ciebie
    kreci. Każdą zmianę która mu proponujesz to mu wychodzi jakas kosmiczna
    dopata. Ja myśle ze mu po prostu robic się nie chce inaczej jak w
    poprzednich budynkach. Podłogówka nie powinna wyść drożej jak ogrzewanie z
    grzejnikami, może i powinna wyjśc taniej. Jeden grzejnik długośći 1 metra(ok
    2kw mocy np purmo) kosztuje ok 350zł zł, 1 metr rury alupex purmo np to ok
    2zł kupisz. Osprzet potrzebny i do podłogówki i do grzejników. Zawór
    termostatyczny do grzejników to koszt też kilkadziesiąt zł sztuka,
    Rozdzielacze potrzebne i tu i tu.Nie wiem skąd koszt przy podłogówce wiekszy
    o 4000zł. to jakiś kosmos jest.
    Podobnie zreszta było u Ciebie z dodatkowym ociepleniem, zmienieniem stropu
    itp. Podawali zaporowe ceny tych robót aby ciebie zniechęcic.
    Nie rezygnuj z podłogówki, zrezygnuj z grzejników. I niezaleznie od tego że
    chcesz wszędzie panele. To nic nie przeszkadza
    Ja mam na dole podłogówke a w sypialniach grzejniki. Budując kolejny dom dam
    wszędzie podłogówke, żadnych grzejników- nawet drabinek w łazienkach nie
    dam. Teraz mam w łazienkach dwie drabinki a ich praktycznie nie używam, w
    łazienkach grzeje podłogówką a problemu z suszeniem reczników tez nie mam,
    jest dobra wentylacja to ręczniki schna normalnie na wieszakach. Ponad dwa
    lata mieszkam i drabinki w obu łazienkach uruchamiałem może ze 3 razy

    Krzysiek

  • 37. Data: 2010-11-02 10:17:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > regulator z siłownikiem. Czyli 4000zł.
    >
    > Szczerze mówiąc trochę dużo , myślałem że będzie dużo taniej ...

    też myślę że bardzo drogo

    3500 to kosztuje zrobienie takiej podłogówki wraz z mieszaczem pompowym i
    uczciwym zyskiem wykonawcy.

    odejmij od tego grzejniki oraz instalacje pewnie też z 3500 :) (5
    grzejników rury robocizna)

  • 38. Data: 2010-11-02 11:06:37
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 18:41, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > są bardziej przytulne i dają wrażenie ciepła ..
    >
    > Dodatkowo stwierdziliśmy że przecież nie cały rok się grzeje , a w tych
    > miesiącach jednak kafle były by zimne ...
    >
    > Więc z podlogówki rezygnujemy ...
    >
    > Oczywiście można wiem stosować podlogówkę nie tylko z kaflami , ale z
    > tego co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to
    > jedak "przeszkody" dla ogrzewania podłogowego i generują one straty ciepła.
    >
    > Więc dla mnie jak podłogówka to tylko tam gdzie kafle będą ( u mnie w
    > łazience,przedpokoju,kuchni) a w reszcie pokojów klasyczne grzejniki ...

    Jakie straty
    Straty to będziesz miał jak w salonie na podłogę położysz coś co będzie
    miało większą lub równą izolację z tym co jest pod panelami, Skoro dasz
    pod nie 10 cm styropianu to żaden panel, żaden dywan nie spowoduje
    strat. Owszem może i dłużej potrwa nagrzanie danej powierzchni ale i
    potem dłużej będzie ona oddawała ciepło. które w sobie skumuluje.

    Owszem jest to w uproszczeniu straty pewne są ale one są również przy
    płytkach. U siebie mam podłogówkę na panelach oraz płytkach i nie widzę
    zbyt wielkiej różnicy jak już się nagrzeją. Na początku owszem na
    płytkach można by rurki od podłogówki wskazać, na panelach raczej nie.

    Co do grzejników - to proponuję je przewymiarować, wtedy 50-55 st C. w
    zupełności wystarczy by nagrzać pomieszczenia z grzejnikami - nawet w
    srogie mrozy.
    Jedyny problem to grzanie wody - by szybko i sprawnie nagrzać sporą
    ilość wody potrzebujesz większej temperatury. Nie wiem jak u siebie
    myślałeś to rozwiązać. Ale te 50 st będzie trochę za mało by nagrzać wodę.

    Ariusz

  • 39. Data: 2010-11-02 11:47:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > 3500  to kosztuje zrobienie takiej podłogówki wraz z mieszaczem pompowym i
    > uczciwym zyskiem wykonawcy.

    Dlatego zadzwoniłem ponownie i powiedziałem że 100m rury kosztuje
    około 250zł , więc jakby nawet na tych 66m2 dali pół kilometra rur to
    było by ponad 1000zł a przecież oni biorą z hurtowni i mają lepsze
    ceny , powiedzmy dodatkowy "osprzęt" to 1000zł , więc powiedzmy
    2000zł ...
    A skąd ta cena ?

    Wykonawca lekko się zmieszał ;)

    Cenę jaką mi podał nie "obejmowała" kosztu grzejników , wiec od kwoty
    tej trzeba by odjąc kwotę grzejników ...

    Ma sprowadzić faktury i dać mi znać , bo takie ceny z głowy to można o
    sobie ...

    Raczej będę walczył o podłogówkę , bo jak usłyszałem o 2m grzejniku w
    salonie to mi sie goraco zrobiło ;)

    Jednakże będę walczył o dokładną rozpiskę bo coś ta kwota jakaś z
    kosmosu a chyba dużo więcej roboty aż tak nie ma ...

  • 40. Data: 2010-11-02 12:02:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    To może zapytam tak:

    Powiedzmy że mamy pomieszczenia

    A) 32m2
    B) 10,5
    C) 12,5
    D) 11,5

    Wykonawca w tych pomieszczeniach daje grzejniki. Jakie wymiary i
    jakiej firmy nie mam pojęcia , ale zapewne tanie ;)

    W łazience będzie grzejnik wiszący + ogrzewanie podłogowe , w kuchni -
    podłogowe , w przedpokoju - ogrzewanie podłogowe.

    Gdybym w tych samych pomieszczeniach (A,B,C,D) dał ogrzewanie
    podłogowe (wodne) to jakie elementy musiałby kupić wykonawca
    (hydraulik) i co było by "innego" jak w przypadku ogrzewania
    tradycyjnego ...
    Choć u mnie będzie ogrzewanie mieszane ...

    Pytam bo wykonawca rzucił z kapelusza 4000zł , co nawet po "odjęciu"
    kosztu grzejników zdaje mi sie kwota bardzo kosmiczną.

    Na Allegro przewód 100m znalazłem za 250-300zł , więc jakby nawet dali
    500m (a wątpie że na 66m2 dadzą tyle metrów) to wyjdzie ponad tysiąc
    złotych , a reszta ?
    Zakładamy że firma robi instalację "budżetową" więc będą używane tanie
    elemementy ...

    Rozmawiałem z wykonawcą i powiedziałem mu że cena lekko wysoka , że
    przewód 100m kosztuje 250-300zł a przecież biorą z hurtowni wiec cena
    napewno niższa i itd i ma jeszcze dokłądnie sprawdzić faktury ...

    Chciałbym podłogówkę , ale nie za taką kasę ...
    Dlatego potrzebuję "argumentów" ;)

    Jakby ktoś kto zajmuje się podłogówkami mógł mi "wyliczyć" koszty
    użytych materiałów w przypadku ogrzewania grzejnikami a podłogówka
    wodną , aby miał jakiegoś asa w rozmowie :)

    Dzieki !!!