    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Date: Tue, 02 Nov 2010 12:06:37 +0100

    W dniu 2010-11-01 18:41, /// Kaszpir /// pisze:

    > Dzięki za odpowiedź (wszystkim) !
    >
    > Stwierdziliśmy jednak że mimo swoich zalet nie chcemy kafelek w salonie.
    > Chyba jednak wolę w pomieszczeniach "mieszkalnych" mieć panele , które
    > są bardziej przytulne i dają wrażenie ciepła ..
    >
    > Dodatkowo stwierdziliśmy że przecież nie cały rok się grzeje , a w tych
    > miesiącach jednak kafle były by zimne ...
    >
    > Więc z podlogówki rezygnujemy ...
    >
    > Oczywiście można wiem stosować podlogówkę nie tylko z kaflami , ale z
    > tego co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to
> [...]

    Jakie straty
    Straty to będziesz miał jak w salonie na podłogę położysz coś co będzie
    miało większą lub równą izolację z tym co jest pod panelami, Skoro dasz
    pod nie 10 cm styropianu to żaden panel, żaden dywan nie spowoduje
    strat. Owszem może i dłużej potrwa nagrzanie danej powierzchni ale i
    potem dłużej będzie ona oddawała ciepło. które w sobie skumuluje.

    Owszem jest to w uproszczeniu straty pewne są ale one są również przy
    płytkach. U siebie mam podłogówkę na panelach oraz płytkach i nie widzę
    zbyt wielkiej różnicy jak już się nagrzeją. Na początku owszem na
    płytkach można by rurki od podłogówki wskazać, na panelach raczej nie.

    Co do grzejników - to proponuję je przewymiarować, wtedy 50-55 st C. w
    zupełności wystarczy by nagrzać pomieszczenia z grzejnikami - nawet w
    srogie mrozy.
    Jedyny problem to grzanie wody - by szybko i sprawnie nagrzać sporą
    ilość wody potrzebujesz większej temperatury. Nie wiem jak u siebie
    myślałeś to rozwiązać. Ale te 50 st będzie trochę za mało by nagrzać wodę.

    Ariusz