  • 21. Data: 2009-04-02 22:29:08
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > wybacz ale to co piszesz to jakieś bzdury, bo albo facet nie grzeję ta
    > pompą tylko kominkiem albo te pompę to mu montował jakiś idiota i ona
    > całkiem nie działa.

    Nie wykluczone, ze coś ma zwalone z tą instalacją... Nie mniej jednak PC
    pracuje cały sezon a on musi dogrzewać kominkiem bo w domu zimno...
    Nie wiem kto mu to montował ale znając go nie zatrudnił byle kogo.

    > wiesz jakie ma zapotrzebowanie na energię taki dom?
    >

    > a wiesz ile kosztuje naprawa automatyki w kotle gazowym? i o czym to
    > świadczy?

    O czym świadczy? o niczym. O tym tylko że wszystko sie zawsze może
    zepsuć i dowolną ilość razy.

    > mam inne doświadczenie i to w niedokończonym mokrym domu, pompa ciepła
    > Daikin zapewniła przez cała zimię optymalne 20 st. grzałką okazała sie
    > potrzebna dopiero gdy t zewn spadła poniżej temperatury równowagi
    > (-11st) a i wtedy włączała sie sporadycznie.

    A jak to jest właśnie z utrzymaniem wyższych temp w domu. Bo ten mój
    znajomy w domu zimą ma 23 stopnie bo inaczej mu dzieci marzną. Czy to
    nie jest przypadkiem tak, że PC mu tego nie jest w stanie zagwarantować?

  • 22. Data: 2009-04-02 22:37:23
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    Cam pisze:
    > Witam
    >
    > Czy możecie napisać jakie macie rachunki za prad w okresie zimowym i letnim
    > majac w domu pompe ciepla? Mozecie podac cala kwote z rachunku gdyz odejme
    > sobie 300-400zł z rachunku bo gdzies mniej wiecej tyle sie go sie zuzywa dla
    > pozostalych urzadzen.
    >
    > pozdrawiam
    > Artur

    Ja mam pompę ciepła, wyszło około 120 zł miesięcznie grudzień-luty samo
    ogrzewanie.
    Dom 250m2 dobrze ocieplony i wykończony. Temperatura 22 stopnie.
    Pozdro
    Sebastian

  • 23. Data: 2009-04-02 22:44:46
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    kiki pisze:

    > Bo to się nie opłaca taka pompa ciepła. Zainwestujesz 50 tysięcy, a wyjdzie
    > na to, że masz i tak słabą sprawność i grzejesz prądem. W domu zimno.
    > Weź sobie olej, propan czy cokolwiek innego.
    > Piec na węgiel choćby i będziesz mógł spalać śmieci zamiast płacic za ich
    > wywóz.

    Jak dla mnie zwróci się po około 6-7 latach względem propanu.
    Nie grzeję prądem i mam 22 stopnie nawet przy silnych mrozach bez
    problemu. Czasem jest nawet za gorąco, regulacja podłogówki wymaga
    jeszcze dopieszczenia hehe.

  • 24. Data: 2009-04-02 23:43:14
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > Daikin zapewniła przez cała zimię optymalne 20 st. grzałką okazała sie
    > potrzebna dopiero gdy t zewn spadła poniżej temperatury równowagi (-11st)

    No tak, optymalne 20 stopni :-) Optymalne 18 :-) Znam takich :-) Trzeba
    siedzieć u nich w kurtce :-)

  • 25. Data: 2009-04-02 23:45:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message

    > A jak to jest właśnie z utrzymaniem wyższych temp w domu. Bo ten mój
    > znajomy w domu zimą ma 23 stopnie bo inaczej mu dzieci marzną. Czy to nie
    > jest przypadkiem tak, że PC mu tego nie jest w stanie zagwarantować?

    No tak :-) ja mam nawet więcej niż 23 stopnie :-)
    Prąd jest strasznie drogi i widzę przez okno jak sąsiedzi rąbią te drwa w
    mrozie i śniegu po łydki :-)

  • 26. Data: 2009-04-02 23:47:54
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > złoże sie osłabia podczas sezonu grzewczego. im niższa temperatura
    > zewnętrzna tym słabsza regenreacja żłoża i COP maleje

    A właśnie. Czy by nie można mieć więcej tych rurek w ziemi i je przełączać
    raz na dobę/tydzień/kilka dni ? W sumie można by zyskać na tym. Czemu ludzie
    tak nie robią ?

  • 27. Data: 2009-04-02 23:58:32
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > ogrzewanie.
    > Dom 250m2 dobrze ocieplony i wykończony. Temperatura 22 stopnie.

    Nie pamiętam po ile jest prąd ale coś chyba 40gr ? (razem z przesyłem)

    120 / 0.4 = 300 kWh
    300 / 30dni / 24 = 0.416 kWh na godzinę

    Spalałeś prądu tyle co 4 żarówki 100 watowe średnio na godzinę ?

    Mając COP 3 daje to ~1300W na godzinę

    Coś nas czarujesz :-) Chcesz nam powiedzieć, że jesteś w stanie ogrzewać dom
    250m2 słabym czajnikiem ?

  • 28. Data: 2009-04-03 05:12:48
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    .

    > No tak, optymalne 20 stopni :-) Optymalne 18 :-) Znam takich :-) Trzeba
    > siedzieć u nich w kurtce :-)

    moja dziewczyna w swoim rodzinnym domu ma "optymalne" 24 - 25 - gdy ja
    poznalem co chwilę chorowała...

    ale jak się uparłem i zrobiłem optymalne 20 stopni - to nie pamiętam już
    wizyty u lekarza :)

    a z pozostałej cześci domu wchodzi się do jej pokoju jak do przyjemnej
    chłodni ;)

    uwierz ze naprawde do 20 stopni idzie sie bardzo przyzwyczaic.... i jest to
    po 1 zdrowsze, a po 2 duzo tansze ;)

    Pzdr.
    MarcinW.

  • 29. Data: 2009-04-03 06:54:30
    Od: a...@g...com

    On 3 Kwi, 07:12, "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> wrote:

    > uwierz ze naprawde do 20 stopni idzie sie bardzo przyzwyczaic.... i jest to
    > po 1 zdrowsze, a po 2 duzo tansze ;)

    Popieram :) Na blokach moge sobie pozwolic i na 26st (tanie grzanie)
    ale grzeje do maksymalnie 20 ("3" na termostacie), a w sypialni
    nierzadko bywa i 18 st. (tu czasem schodzimy do "1" :) Uprzedzajac
    Kikiego - nie, nie chodze w swetrach tylko normalnym krotkim
    rekawku :)

    I zgadzam sie, ze zdrowiej - od dobrych 5-6 lat nie zlapalo mnie nawet
    przeziebienie :-)

    Ale tak szczerze piszac to juz mnie nudzi ten temat, tyle razy
    przerabiany ze hoho ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2009-04-03 06:56:35
    Od: a...@g...com

    On 3 Kwi, 01:47, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > A właśnie. Czy by nie można mieć więcej tych rurek w ziemi i je przełączać
    > raz na dobę/tydzień/kilka dni ? W sumie można by zyskać na tym. Czemu ludzie
    > tak nie robią ?

    Pewnie, mozna miec i piec kolektorow, tylko nikt tego nie robi bo to
    nie ma sensu ;) Naklady poniesione na drugi kolektor nie zrekompensuja
    tego niewielkiego spadku wydajnosci zloza w trakcie trwania sezonu. Ja
    swoj kolektor poprostu lekko przewymiarowuje (zamiast 500 bedzie 600m
    rury).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.