  • 31. Data: 2009-04-03 07:51:02
    Temat: Re: Pompa Ciepła - hoval wp-vt 152
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

    Witam

    A co powiecie na temat pomp powietrznych hoval wp-vt 152 ktora miala by
    zastapic solary cena porownywalna (pompa drozsza o 3tys. zl). Jak twierdzi
    instalator pompa moze dzialac caly rok i podgrzewac wode do 52 stopni,
    podobno taka pompa zuzywa pradu za okolo 50zl na 2 miesiace. Nie wiem ile w
    tym prawdy ale ogolnie co mnie odstrasza od pomp to opinia, ze czesto zdarza
    sie, ze pompy jednak zuzywaja duzo pradu i zabardzo nie wiem z czego to
    wynika.

    pozdrawiam
    Arur

  • 32. Data: 2009-04-03 08:17:34
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Cam pisze:

    > A co powiecie na temat pomp powietrznych hoval wp-vt 152 ktora miala by
    > zastapic solary cena porownywalna (pompa drozsza o 3tys. zl). Jak twierdzi
    > instalator pompa moze dzialac caly rok i podgrzewac wode do 52 stopni,

    No i tu właśnie pojawiają się problemy z pompami ciepła. Przyzwoite
    urządzenie i gówno wiedzący instalator. Efektem jest późniejsze
    niezadowolenie klienta, który nie wiedząc dlaczego jest źle będzie
    rozgłaszał niezasłużenie złe opinie nt. pomp ciepła w ogólności.

> [...]
    > sie, ze pompy jednak zuzywaja duzo pradu i zabardzo nie wiem z czego to

    Hoval WP-VT152 to pompa ciepła służąca do ogrzewania c.w.u. przy użyciu
    powietrza *wewnętrznego*, pobieranego z pomieszczenia w którym ją
    zainstalowano - wnioski nasuwają się same. Droższa wersja Hoval WP-VT157
    może pracować na powietrzu zewnętrznym, do -10 stopni. Przy tej
    temperaturze jednak COP będzie tragicznie niski.

    Oczywiście obie pompy wpinasz w obieg kotła tak jak normalny zasobnik,
    ale nasuwa się pytanie ile czasu będzie zwracał się taki "zasobnik",
    skoro jego użycie będzie mocno ograniczone ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 33. Data: 2009-04-03 08:47:17
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Piec na węgiel choćby i będziesz mógł spalać śmieci zamiast płacic za ich
    > wywóz.

    Dobrze sie pala plastikowe butelki po napojach, foliowe torby,
    kartoniki po napojach i stare szmaty.

    pozdrawiam
    pluton

  • 34. Data: 2009-04-03 08:51:09
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > nawet jeżeli taka pompa 50 lat pożyje to przez te 50 lat złoże się
    > wyczerpie albo przynajmniej mocno osłabnie...

    Hm... ciekawa hipoteza.
    Jezeli zlozem jest studnia / jezioro, to na pewno nie oslabnie,
    najwyzej wyschnie, ale to nie ma nic wspolnego z wiekiem.
    Jezeli zrodlem jest grunt, to oslabia sie (i odzyskuje sile:)
    w cyklu dobowym. Chyma ze globalne ocieplenie
    spowoduje upustynnienie obszaru, na ktorym zainstalowano
    pompe - tu 50-letnia perspektywa brzmi rozsadniej.

    pozdrawiam
    pluton

  • 35. Data: 2009-04-03 11:36:47
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> wrote in message

    > ale jak się uparłem i zrobiłem optymalne 20 stopni - to nie pamiętam już
    > wizyty u lekarza :)

    Powinieneś się zacząć jeszcze hartować. Do Morsów się zapisz.

    > uwierz ze naprawde do 20 stopni idzie sie bardzo przyzwyczaic.... i jest
    > to po 1 zdrowsze, a po 2 duzo tansze ;)

    Do Auszwic też się szło przyzwyczaić :-) Matki kolega, już nieżyjący, tak
    mówił, a siedział tam.

  • 36. Data: 2009-04-03 11:38:03
    Temat: Re: Pompa Ciepla - koszty uzytkowania
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Popieram :) Na blokach moge sobie pozwolic i na 26st (tanie grzanie)

    No i tu jest pies pogrzebany hehehe :-)
    Bez naprawy piany dookola okien bedziesz mial 19 stopni a ogrzewania jakbys
    grzal do 24 :-)

  • 37. Data: 2009-04-03 11:46:33
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sebcio" <s...@n...net> wrote in message
> [...]

    Odpuść sobie pompę ciepła w jakiejkolwiek formie. Nawet jak jesteś szalonym
    ekologiem to będziesz udawał, że nie palisz w kominku, a puścisz z dymem pół
    populacji drzew w okolicy :-) Będziesz palił śmieci, głównie plastiki w
    ognisku :-) Z oszczędności ale wszystkim naokoło powiesz jak to ty
    oszczędzasz na pompie ciepła :-)

  • 38. Data: 2009-04-03 11:56:49
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

> [...]
    > plastiki w ognisku :-) Z oszczędności ale wszystkim naokoło powiesz jak to

    Dzieki Kiki za wypowedz ogolnie jestem pesymistycznie nastawiony na pomy
    ciepla ale chcialem poznac wasze opinie.

  • 39. Data: 2009-04-03 12:16:26
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    kiki pisze:
    > "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message

    > Nie pamiętam po ile jest prąd ale coś chyba 40gr ? (razem z przesyłem)
    >
    > 120 / 0.4 = 300 kWh
    > 300 / 30dni / 24 = 0.416 kWh na godzinę

    84% w tańszej strefie czasowej taryfy G12, czyli jednak sporo taniej,
    około 26 groszy. Czyli wychodzi średnio 0,64 kWh na godzinę.

    > Spalałeś prądu tyle co 4 żarówki 100 watowe średnio na godzinę ?
    >
    > Mając COP 3 daje to ~1300W na godzinę

    COP raczej bliżej 5 powinien średnio wyjść. Maksymalnie 6,6 podobno moja
    pompa wyciąga (pompa propanowa), ale to pewnie tylko na początku sezonu
    przy wysokiej temperaturze na dolnym źródle. Dla COP = 5 mam moc około
    3,2 KW średnio, czyli około 2,3 MWh energii cieplnej na miesiąc.

    > Coś nas czarujesz :-) Chcesz nam powiedzieć, że jesteś w stanie ogrzewać dom
    > 250m2 słabym czajnikiem ?

    To są faktyczne dane, w tym jest też ciepła woda z drugiej pompy ciepła
    powietrze-woda, ale jeszcze tam nie mieszkam i zużycie wody jest bardzo
    małe, energia idzie głównie na podtrzymanie temperatury w zbiorniku.
    Zapotrzebowanie max na ciepło dla mojego domu to 8 KW, tak więc raczej
    wszystko się zgadza.

  • 40. Data: 2009-04-03 12:30:08
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    Cam pisze:
> [...]
    > sie, ze pompy jednak zuzywaja duzo pradu i zabardzo nie wiem z czego to

    Mam taką pompę i działa bardzo fajnie, ale na razie nie używam
    intensywnie bo nie mieszkam jeszcze w nowym domu, głównie podtrzymuje
    temperaturę w zbiorniku.
    Na pewno bardziej opłaca się niż solary, które działają dobrze tylko w
    sezonie letnim.
    Jedna uwaga - pompa jest dosyć głośna, ja przenosiłem ją z pomieszczenia
    gospodarczego do garażu bo bym się chyba wściekł, tak to buczy.