  • 1. Data: 2011-03-29 06:38:25
    Temat: Prędkości wiatru w przejściach
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Witam
    Sprawa wygląda tak, że w przejściu (tunelu) w bloku znajdują się drzwi
    do klatki schodowej, bez żadnego wiatrołapu. Przy niewielkim wietrze
    przez przejście wieje dość mocno i potrafi wyrwać drzwi z rąk.
    Samozamykacz również nie daje sobie rady z domknięciem drzwi. Budynek
    jest nowy i chcemy wymusić na developerze zamontowanie wiatrołapów.

    Czy istnieją jakieś normy określające dopuszczalną prędkość wiatru w
    przejściach w bloku?

    Dzięki
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2011-03-29 07:56:04
    Temat: Re: Prędkości wiatru w przejściach
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-03-29 08:38, TomaszB pisze:
> [...]
    > jest nowy i chcemy wymusić na developerze zamontowanie wiatrołapów.
    >
    > Czy istnieją jakieś normy określające dopuszczalną prędkość wiatru w

    Bezpośrednio w polskim prawie takiej normy nie ma, natomiast jest
    dyrektywa Komisji Europejskiej z dnia 01.04.2003 r. w tej sprawie
    (zgodnie z Traktatem Akcesyjnym Polska jest zobowiązana do stosowania
    jej wprost). Niestety wszystko rozbiło się o przepisy wykonawcze - z
    pierwszej wersji rozporządzenia Ministerstwo Infrastruktury się wycofało
    gdy okazało się, że progi zwalniające nie działają na wiatr, a przez
    pomyłkę przekopiowany paragraf dotyczący stosowania fotoradarów stał się
    przedmiotem kpin w środowisku. W tym momencie sprawa ugrzęzła w komisji
    międzyresortowej (Ministerstwo Środowiska też się zainteresowało gdy się
    zorientowali że może to być źródło kasy z mandatów). Aktualnie trwają
    przepychanki, kto je będzie płacił. Najbardziej prawdopodobna wersja to
    doliczanie ryczałtem 15% do mandatów wystawianych kierowcom
    przekraczającym prędkość na drogach publicznych (zgodnie z fundamentalną
    zasadą Prawa Rzymskiego: festina lente).

    A tak na poważnie (żeby nie rzucać słów na wiatr) - nie myśleliście nad
    przerobieniem drzwi wejściowych na obrotowe i podłączeniem do nich
    jakiejś turbiny? Tylko wchodzić i wychodzić trzeba będzie _bardzo_ sprawnie.

    --
    Jacek Midura

  • 3. Data: 2011-03-29 11:27:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 09:56:04 +0200, Jacek Midura napisał(a):

    (...)

    O Boze.

    Przez chwile wzialem to wszystko na powaznie :)

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2011-03-29 12:30:14
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Ty masz ubaw a ja jestem przerażony. Straszne rzeczy powstają w ludzkich
    głowach :-(

  • 5. Data: 2011-03-30 17:42:29
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    W dniu 2011-03-29 08:38, TomaszB pisze:

    > Czy istnieją jakieś normy określające dopuszczalną prędkość wiatru w
    > przejściach w bloku?

    a jak kupował to kto mu "wiatry zastawił"? - jak by było ustalone, że
    może wiać z szybkością np. 80 km/godz to co by się działo gdyby
    dmuchnęło z szybkością 88 km/godz? - kto byłby winien?

    JaTy