  • 1. Data: 2016-02-24 10:17:26
    Temat: Problem z CO -stukający zawór różnicowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    U mojej mamy zaczyna się coś dziać z zaworem różnicowym
    Z 5 lat było ok.
    Kocioł na paliwo stałe, pompka co, zawór różnicowy
    Temperatura na kotle osiągnie 50stC włącza się pompa, zadziała zawór różnicowy czyli
    tak jak powinno być.
    I przez chyba 5 lat było ok, jak włączała się pompa było wyraźnie słychać stuknięcia
    jak zadziałał zawór i dalej wszystko działało. Temp spada poniżej 50stC pompa się
    wyłącza i woda zaczyna krążyć grawitacyjnie.
    Od kilku tygodni jak włącza się pompa to zawór jakby nie chciał zadziałać czyli
    cyklicznie stuka. Pomaga zamknięcie na chwilę i otwarcie zaworu ręcznego przed
    pompą. Wtedy zawór różnicowy "załapuje" i jest ok.
    I tak do następnego załączenia pompy- stukanie zaworu i ręcznie trzeba zamknąć i
    otworzyć zawór kulowy przed pompą aby stukanie ustało.
    Pompa na zasilaniu, co jest chyba błędem ale przez ładnych kilka lat działało bez
    problemów
    Jeśli dobrze zapamiętałem to układ jak na poniższym obrazku
    http://www.ferro.pl/foto/1/d/ZR3X60Z.jpg
    Czy zawór różnicowy do wymiany? Ale co tam się może popsuć jak tam tylko kulka w
    środku? czy jakaś inna przyczyna?