eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt) › Problem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt)
  • Data: 2010-06-16 14:55:52
    Temat: Problem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt)
    Od: " g-jaro" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry,

    Przyszła i na mnie pora zadać pytanie. Sytuacja:

    -dom nieocieplony (20 lat), fundament również nieocieplony
    -ocieplenie będzie realizowane styropianem frezowanym 15 cm i tynkowane
    tynkiem silikonowym, a w części cokołowej (czy raczej przygruntowej bo nie
    będzie cokołu jako takiego) tynkiem mozaikowym.

    I teraz - część znajomych oraz ekipa ocieplająca sugeruje okopanie domu na ok
    30 cm i rozpoczęcie ocieplenia na tej głębokości (tym docelowym styropianem 15
    cm) bez listwy startowej (no dobra ekipa nie sugeruje - ekipa już tak robi :)
    ). Tynk mozaikowy również od tej głebokości do wyskości 50 cm na poziom
    gruntu. Poziom gruntu będzie wybrukowany kostką do szerokośc 50 cm.

    W necie z kolei piszę sie o rozpoczynaniu ocieplenia na wyskości min. 30 cm
    (tzn listwa cokołowa na tej wysokości lub odpowiednie wykończenie). Ale
    jednocześnie piszę sie o dociepleniu fundamentów poniżej. Czyli pomiędzy tymi
    dociepleniami powstaje ni mniej, ni więcej szczelina. Daje to jakąś dylatację
    i zabezpiecza (podobno) przed podciąganiem kapilarnym. Podobno...

    Prawidłowa wydaje mi się (no tak naukowo brzmi przynajmniej) druga opcja ale
    czy pierwsza jest kompletnie nieprawidłowa, czy też można na nią póśjść ? Ktoś
    tak ma i żyje ? Ekipa daje 5 lat gwarancji na robotę więc w sumie "mi to loto"
    ale wątpliwości mam zasiane.

    Pzdr,
    g-jaro