  • 1. Data: 2014-01-11 21:39:44
    Temat: przyłacze wodne - ile to kosztuje
    Od: "d...@d...pl" <r...@g...com>

    witam

    dziś dostałem wycene przyłacza 20 mb do domu - od planu do wodomierza wszystko - 3
    tys. wydaje mi się sporo wiec z sąsiadami - 5 osob - szukamy tańszego wykonawcy ale z
    tego co widze to takie usługi są wyceniane "ile się powie". Pierwszy wykonawca
    policzyl mi:

    plan 600
    inwentaryzacja 300
    oplata przylaczeniowa 250
    kopanie 800 - 20x40
    robota + wodomierz + zasuwa = 1000

    zyć nie umierać, rejon to wschodnie Mazowsze

    może przerabialiscie ten temat niedawno - drogo to czy tanio ?

    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2014-01-12 08:41:16
    Temat: Re: przyłacze wodne - ile to kosztuje
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 stycznia 2014 21:39:44 UTC+1 użytkownik d...@d...pl
    napisał:

    > dziś dostałem wycene przyłacza 20 mb do domu - od planu do wodomierza wszystko

    A o co chodzi z tym "planem"
    Napisze jak było u mnie:
    -wodociągi wydały "warunkic" czyli w uproszczeniu opis jak ma byc wykonane przyłącze
    -wykopalismy dziurę ułozyliśmy rurę,
    -ludzie z wodociągów przyjechali zrobili tzw wcinkę, czyli naszą rure połączyli z
    siecią wodociągową
    -zasypalismy rure
    -liudzie z wodociągów założyli i oplombowali wodomierz
    -za kilka miesięcy jak robiłem odbiór budynku geodeta naniósł przyłacze na mapy.
    I tyle

  • 3. Data: 2014-01-12 10:54:52
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2014-01-11 21:39, d...@d...pl pisze:
> [...]
    > robota + wodomierz + zasuwa = 1000
    >
    > zyć nie umierać, rejon to wschodnie Mazowsze
    >
    > może przerabialiscie ten temat niedawno - drogo to czy tanio ?

    Przerabiałem niedawno. Bardzo tanie masz kopanie. 40zł/mb dla dołka
    120cm to niedużo. Pamiętam, że cena to było ok. 120zł/mb, taniej było
    kretem 80zł/mb (polecam, bo nie zryją ogrodu - jeśli takowy masz)

    Brakuje badania bakteriologicznego wody (ok. 400zł). Co z płukaniem
    chlorem? Domyślam się, że to wszystko jest w tych 1000zł.

    ceny netto

    M.

  • 4. Data: 2014-01-12 16:09:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 10:54:52 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Przerabia�em niedawno. Bardzo tanie masz kopanie. 40z�/mb dla do�ka
    > 120cm to niedu�o. Pami�tam, �e cena to by�o ok. 120z�/mb, taniej >by�o
    Kurce on ma do wykopania 20mb więc szpadlem można jak grunt znośny.

    > Brakuje badania bakteriologicznego wody (ok. 400zďż˝).
    A tak z ciekawości to po co badac jak podłącza się do istniejącego wodociągu gdzie
    woda juz znbadana? Pierwsze słyszę o takiej opłacie.
    > Co z p�ukaniem chlorem? Domy�lam si�, �e to wszystko jest w tych
    >1000zďż˝.
    A jaki jest sens (oprócz wyrwania kasy) płukania chlorem 20mb rury PE?

  • 5. Data: 2014-01-12 18:05:34
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Cena jak cena,na zachodnim mazowszu są podobne.
    Sprawdż drugiego wykonawcę.
    czy to cena brutto.(panie,a jak bez faktury...)
    cenę kompletu zasuwa,zlączka,etc(wiem,że firmy mają zniżki)
    Skoro firma stale to robi,to ma stalego,tańszego projektanta.Wodomierz-powinny darmo
    dać wodociągi.O oplacie przylączeniowej nie slyszalem,ale to może być nowy,lub
    lokalny przysmak.sprawdż.W cenie powinno być również badanie
    bakteriologiczne.Potrzebne wodociągom,nie tobie.Takie są przepisy.Tak,jak wymóg
    zalania nowego przylącza podchlorynem.
    Dla jasności:rula jest nowa, przed zaworem antyskażeniowym (inaczej zwrotnym).to
    jedyna możliwość,żeby swobodnie skazić sieć.Nie mówię,że celowo,ale jesli w magazynie
    wlazla tam jaka mycha,to niektórzy mogą miec biegunke.
    Kto beka? wodociągi.To tylko przyklad,nie zamierzam rozwijać tematu.
    Bo wcześniejsze posty o przylączach czytaleś.
    Pozdro dolniak
    Aha,ostatni odcinek warto dać w rurze oslonowej.To dodatkowy koszt i klopot,ale jak
    nalejesz wody to ma którędy splywać.I trudniej rurę uszkodzić.to tyle.

  • 6. Data: 2014-01-12 19:33:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 18:05:34 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

    > cenę kompletu zasuwa,zlączka,etc(wiem,że firmy mają zniżki)
    Firmy nie maja czasu na załatwianie "zniżek" .Zreszta nie maja w tym zbytniegop
    interesu. Z praktyki wiem że inwestor sam większe zniżki wytarguje jak obrotny
    bedzie.
    >W cenie powinno być również badanie bakteriologiczne.Potrzebne wodociągom,nie
    >tobie.Takie są przepisy.Tak,jak wymóg zalania nowego przylącza podchlorynem.
    Jakie przepisy złamałem skoro moje przyłacze nie zalewałem podchlo cośtam i nie
    robiłem żadnego badania bakteriologicznego?

    > Kto beka? wodociągi.To tylko przyklad,nie zamierzam rozwijać tematu.
    Na największy idiotyzm można znależć uzasadnienie

    > Aha,ostatni odcinek warto dać w rurze oslonowej.To dodatkowy koszt i >klopot,ale
    jak nalejesz wody to ma którędy splywać.I trudniej rurę uszkodzić.to >tyle.
    Co to jest "ostatni odciek"?

  • 7. Data: 2014-01-12 19:49:33
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Nie troluj.
    Pelnym zdaniem: firmy,ponieważ kupują dużo, mają zniżki na materialy,kupowane w
    hutowniach.Detalista ich nie ma.Teraz kumasz?
    Skąd mogę wiedzieć.Idż do wodociągów,spytaj.
    literat nie jestem,literówki się zdarzają .Powinno być "odcinek"
    Wątkotwórca nie pytal,więc spoko
    dolniak

  • 8. Data: 2014-01-12 20:57:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    >Napisze jak było u mnie:
    >-wodociągi wydały "warunkic" czyli w uproszczeniu opis jak ma byc wykonane

    z tym planem to chodzi o to ze masz samowole budowlaną :-)

    b.

  • 9. Data: 2014-01-12 20:58:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Kurce on ma do wykopania 20mb więc szpadlem można jak grunt znośny.

    imho takie wymagania sa tylko jak odbierasz budynek wielomieskzalnych czy
    jakieś użyteczności publicznej, przy domkach jednorodzinych nikt badań nei
    wymaga

    > A tak z ciekawości to po co badac jak podłącza się do istniejącego
    > wodociągu gdzie woda juz znbadana? Pierwsze słyszę o takiej opłacie.
    > A jaki jest sens (oprócz wyrwania kasy) płukania chlorem 20mb rury PE?

    oczywista zgodnei z normami powinno sie nie tylko przyłącze przepłukać (ale
    przed podpięciem do sieci a potem dokładnie wypłukać z tego świństwa, ale i
    całą instalację wewnętrzną w domu.

    tylko kto to normalny robi :) wystarczy jak sie sieć i instalację solidnei
    przepłucze wodą z wodociągu podczas budowy, rury sie na 100% wypłuczą do
    czysta...

    a jak szczur zdechły lezy w rurze to płukanie podchlorynem nie rozpuści
    szczura i nie utylizuje go z rurociągu.

  • 10. Data: 2014-01-12 21:08:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2014 19:49:33 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

    > Pelnym zdaniem: firmy,ponieważ kupują dużo, mają zniżki na materialy,kupowane w
    >hutowniach.Detalista ich nie ma.Teraz kumasz?

    Sratatata. Ty teoria a praktyka co innego. Wolny rynek jest do tego kryzys i teksty
    typu że firma to stały klient więc większe zniżki to historia.
    Sprzedawca chce sprzedać to i zniżke indywidualnemu da. A że temu bardziej zalezy na
    wysokości rabatu jak firmie to i więcej ugra. Przećwiczone. A żeby nie było że nie
    wiem co pisze to napiszę: faktury firm/moich klientów widuje na codzień i ich ceny i
    rabaty. I to taki standardzik "dla stałych klientów". A kumaty inwestor to sporo
    więcej ugra.