  • 51. Data: 2013-06-25 22:55:12
    Temat: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:32:20 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > znaczy co? za rok łóżka będą miały długość 160cm i szerokość 50? a może
    > moden będą dłuższe takie 260 x 60?
    Ale szerokość juz łóżka mają inną. A jak znudzi się łóżka i spodoba kanapa?
    To co Ty proponujesz czyli dopasowywanie domu do mebli to jakis kosmos jest

    > biurka stołki szafki kuchenne... mają standardowe wymiary

    Taaa. Fronty od 30cm w góre a blaty kuchenne z Ikei bodajże mają inna szerokość jak
    te nie z Ikei

    > podobnie szafy odzieżowe nie bywają zwykle głębsze niż 70 cm itd...

    Głębokości mają różne. Ale wg Ciebie raz zaprojektowana szafa powinna tam stać naście
    lat. A jak układ mebli żona zechce zmienić to rok myslenia nad projektem psu na bude
    poszedł.
    Pamiętam jeszcze czasy gdy podawałeś link do zdjęć Twojego domu i pamiętam te
    zdjęcia- dom, jak dom konstrukcja wybitnie prosta itp- nie wiem nad czym tam rok
    dumałeś
    > Piszesz głupoty.
    Wiem że to nie do mnie ale pozwolę sobie odpowiedzieć: wg mnie głupotą jest
    dopasowywanie domu do mebli.

  • 52. Data: 2013-06-25 23:05:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:48:43 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >Ja sobie sam wiele rzeczy zrobilem - wspomniane szafy, czy chocby szafke pod RTV
    >(dlugosc 220cm, glebokosc 40cm - nigdzie takich nie dalo sie "gotowych" kupic :)

    Dokładnie tak. Zabudowę przedpokoju zrobiłem sam, stół do salonu sam, stół na taras
    sam, biurko w córki pokoju i szafę garderobę również.
    W sklepach z akcesoriami meblowymi i płytami teraz wszystko dokładnie na wymiar
    przycinają, oklejają(i nie sa to drogie usługi) w domu tylko skręcasz. Całkiem
    przyjemna zabawa i robisz pod wymiar.

  • 53. Data: 2013-06-26 18:01:58
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-25 22:55, Kris pisze:

    > Taaa. Fronty od 30cm w góre a blaty kuchenne z Ikei bodajże
    > mają inna szerokość jak te nie z Ikei

    > Głębokości mają różne.

    Wszystko prawda, tylko że w sumie istnieje może kilka typoszeregów
    w rozmiarach mebli i projektant ma większość z nich "w głowie".
    A jeśli nie ma, to powinien mieć na półce książkę Neuferta, w której
    są wszystkie typowe wymiary architektoniczne (ja też ją mam, chociaż
    nie jestem architektem). Wystarczy że spyta inwestora czy ten planuje
    kupić meble z, powiedzmy, Ikei - czy innego dostawcy masowego - czy
    robione indywidualnie na wymiar.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 54. Data: 2013-06-26 23:43:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > na wymiar przycinają, oklejają(i nie sa to drogie usługi) w domu
    > tylko skręcasz. Całkiem przyjemna zabawa i robisz pod wymiar.

    zabawne... :)

    tylko że jak sobie zostawisz odstep od okna do ściany 50 cm to już szafy nie
    wstawisz...

    bo ci sie koszule czy inne ciuchy nie zmieszczą.

  • 55. Data: 2013-06-26 23:48:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Ale szerokość juz łóżka mają inną. A jak znudzi się łóżka i spodoba
    > kanapa?
    > To co Ty proponujesz czyli dopasowywanie domu do mebli to jakis
    > kosmos jest

    CZŁOWIEKU...

    chodzi o to aby sie dało w ogóle sensowne meble wstawić...

    Chodzi o minima...

    Jak sobie zostawisz za dużo miejsca do ci sie nic nie stanie ale jak
    zostawisz za mało to ci nic cutomowe meble nie pomogą bo będą nie użyteczne.

> [...]
    > tam stać naście lat. A jak układ mebli żona zechce zmienić to rok
    > myslenia nad projektem psu na bude poszedł.

    jeśli bęziesz miła miejsce na standardową szafe to niestandardowa ci sie też
    zmieści odwrotnie sie nie uda.

    > Pamiętam jeszcze czasy gdy podawałeś link do zdjęć Twojego domu i
    > pamiętam te zdjęcia- dom, jak dom konstrukcja wybitnie prosta itp-
    > nie wiem nad czym tam rok dumałeś

    zgadza sie powiedział bym nawet lekko minimalistyczny.

    Łazienka publiczna to przykład scisłego projektu mała przestrzeń 100%
    wypełniona jak kajuta na statku.

    pokój goscinny mały pokój gdyby drzwi wejsciowe były w złym meijscu to by
    był 100% nie ustawny.

    > Wiem że to nie do mnie ale pozwolę sobie odpowiedzieć: wg mnie
    > głupotą jest dopasowywanie domu do mebli.

    nie dom do mebli tylko taki dom żeby miec pewne minima zachowane.