    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 100m2 dla 6 osob
    Date: Mon, 1 Jul 2013 01:35:24 +0200

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" napisał w wiadomości grup

    > Gratuluję spokoju. Nie mój dom, nie moja sprawa -
    > a i tak skoczyło mi ciśnienie przy czytaniu mcs-a.

    Dzieci i życie uczą spokoju...

    A tu obiecany projekt który był inspiracją dla tego domu o którym jest mowa.
    Przepraszam, że dopiero dziś, ale dopiero niedawno wróciłem z nieplanowanego
    wyjazdu weekendowego. Niestety całość gdzieś się zapodziała więc tylko dwa
    rysunki:

    http://zapodaj.net/69fb83ea60f79.jpg.html
    http://zapodaj.net/271c67ff9ea29.jpg.html

    Jak widać dom ten jest jeszcze mniejszy. Spora ilość małych okien jest
    spowodowana tym, że jest to projekt domu szkieletowego. Projekt ten powstał
    gdzieś w latach 70-tych. Nie jestem pewien czy 75 w jego nazwie to data
    powstania, ale mogło tak być.

    Co ciekawe dom ten był przeznaczony do samodzielnego montażu na wcześniej
    wybudowanej piwnicy i kupowało się gotowy zestaw elementów potrzebnych do
    budowy. W tamtych czasach było to wielkie ułatwienie bo nie trzeba było
    osobno "zdobywać" drewna, eternitu, cegieł, cementu, papy itd. tylko
    kupowało się komplet elementów. Przy czy "drewno" to nie było kilka kubików
    tarcicy tylko belki i deski różnych kształtów i wymiarów w zależności od
    przeznaczenia łącznie z dębowymi listwami przypodłogowymi.

    Nie wiem ile takich domów powstało. Ja miałem okazję oglądać dwa, w jednym
    nawet kilkakrotnie gościłem. Łatwo je z zewnątrz rozpoznać bo np. zamiast
    jednego dużego okna mają trzy małe przedzielone drewnianymi słupkami.
    Podstawową wadą tego projektu jest jak może ktoś zauważy brak miejsca na
    prysznic i tylko jedna wanna na wszystkich domowników.

    Pozdrawiam
    Ergie