    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 100m2 dla 6 osob
    Date: Mon, 1 Jul 2013 13:06:29 +0200

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Powtarzam - tam jest około 1,6m poziomego sufitu na wysokości 2,4m - tam
    > się_mieści_ najnormalniejsze okno na świecie.
    >

    > No to jak? Mieści się jedno najnormalniesze okno?

    Mieści się dowolne okno lub okna o łącznej szerokości do 180cm - to wynika z
    prostej geometrii. Wierzę, że sam jesteś w stanie do tego dojść.

    > Czy jak na malowidle dwa?
    > A jak dwa to jakie szerokie?

    W rzeczywistości są dwa. Nie mam pojęcia jakie szerokie. Mogę tylko
    zgadywać, że maja po około 70cm szerokości i około 30cm ściany między nimi.
    Ale równie dobrze może to być 20 albo 40cm - to tak uprzedzając Twoje
    posty - z linijką tych okien nie mierzyłem.

    > jako miejsce do spania świetnie sprawdza się mieszkanie w bloku.

    Z trzymaniem sprzętu już jest gorzej. No i często wybudowanie małego domu
    pod miastem jest tańsze niż kupno porównywalnego mieszkania.

    > Kurne chaty miały jeszcze niżej powałę. Można i tak.

    Można.

    > Właśnie.

    > Wcale mnie nie przeraża. Mogą ludzie budować też domy o pow. 50 m2. Tylko
    > czy to jest opłacalne przy ogromie spraw okołobudowlanych? Dodatkowo
    > napisałeś, że sześcioosobowej rodzinie jest tam wygodnie. Jak tam nawet
    > tyle miejsca nie ma, żeby każdy z nich ubłocone buty odstawił. Spotkania
    > na 20 osób (imieniny, chrzciny czy przyjęcia) robiono i w mniejszych
    > blokowych mieszkaniach. Ale nie pisz, że w tej chatynce 20 osobom jest
    > wygodnie przy stole.

    Zrób sobie wizualizację ile miejsca zajmują dwa stoły połączone krótszymi
    bokami. Mnie już się nie chce. Bywałem tam na przyjęciach i _mnie_ było
    wygodnie. Na pewno miałem więcej miejsca na łokcie niż przy niejednym
    weselnym stole.

    > Zastanawia mnie jedynie po co budować tak ciasny dom z dodatkowymi
    > obowiązkami i problemami skoro tak samo można gnieździć się w mieszkaniu?

    Skoro tak uważnie śledzisz wszystkie moje wypowiedzi i wytykasz urojone
    błędy to powinieneś wiedzieć: Mają sporo sprzętu który gdzieś trzeba trzymać
    i lubią aktywnie spędzać czas. Wiem, że ktoś, kto całe życie spędza przed
    telewizorem tego nie zrozumie ale są ludzie którzy w domu mało przebywają a
    każda wolną chwilę wolą spędzać na wolnym powietrzu. Mieszkając w domu z
    garażem ma się "trochę" wygodniejszy dostęp do sprzętu i można go mieć
    "trochę" więcej. Trzymanie 6 rowerów w mieszkaniu jest oczywiście możliwe,
    ale nie nazwałbym tego wygodą, a rowery to dopiero początek.

    Oczywiście można też poranna kawę wypić na dworze, albo wieczorkiem zrobić
    sobie grilla, maluchy mają gdzie kopać piłkę albo bawić się w piaskownicy
    nie będącej kuwetą dla okolicznych zwierząt. Można mieć własny sad, świeże
    warzywa i zioła na wyciągnięcie ręki itd. Nawet największe mieszkanie nie
    zapewnia tylu możliwości co najmniejszy domek na własnej działce.

    Pozdrawiam
    Ergie