    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Date: Tue, 1 Nov 2011 14:00:46 +0100

    > Z czysto techniczno-ekonomicznego punku widzenia każda instalacja
    > (w tym ocieplenie), której okres zwrotu przekracza 5 lat jest
    > nonsensem.

    Możesz to uzasadnić?

    Możesz podać przykład inwestycji która się zwróci w czasie krótszym
    niż 5 lat?
    Mam na myśli inwestycję dostępną dla przeciętnego budującego własny
    dom.

    >Do tego 50" plazma (czy LCD...to wszak temat na kolejną
    >"inteligentną" dyskusję) i można oglądać odcinek "Jak oni tańczą" czy
    >"Jak oni kopulują"

    Plazma 50" i ocieplenie 20 cm to zupełnie przeciwne sposoby podejścia
    do życia wrzucanie ich do jednego worka jest to jest dopiero bez
    sensu..

    >Potem, po owych 30 latach kredyt jest już spłacony .
    >Po prawdzie to jest spłacony 3-krotnie w stosunku do wartości domu, a
    >wy jesteście w wieku emerytalnym i dostajecie ofertę nie do
    >odrzucenia.
    >Odwróconą hipotekę, bo emerytura mała

    I właśnie dlatego że nie wiesz co Ciebie czeka na "stare lata" i jaka
    będzie emerytura, jeśli Możesz to budujesz dom który będziesz w stanie
    utrzymać.
    Dotyczy to zarówno wielkości jak i kosztu utrzymania, którego dużą
    częścią jest ogrzewanie
    A na koszt ogrzewania duży wpływ ma grubość izolacji, jakość okien
    rodzaj systemu ogrzewania itd.

    No chyba że zaraz nam podasz tę inwestycje co sie co max 5 lat zwraca
    i zmienisz moje podejście do tych spraw.

    K.S.