  • Data: 2009-12-20 16:19:17
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał

    > Całość można uświadomić sobie porównując dwa samochody. Jeden przyspiesza
    > i zwalnia co chwilę jak oszalały a drugi jedzie spokojnie tą samą
    > prędkością.
    > oba dojadą do celu ale ten pierwszy spali dużo więcej paliwa.
    > A wysiłek kotła grzejącego na 90stC można porównać do jazdy 100kmh na
    > drugim biegu.

    Jaką temperaturę trzeba ustawić na piecu (ekogroszek na ten przykład), żeby
    zapewnić największą sprawność? Czy ekonomiczniej jest grzać pomieszczenie 2
    kaloryferami i spokojnie dogrzewać do zadanej temperatury (powiedzmy 21
    stopni), czy jednym kaloryferem, ale żeby nie dogrzewał do zadanej
    temperatury (temperatrura zatrzymuje się na poziomie 20,75 st. i - przy
    takim mrozie jak dziś - nie chce się bardziej nagrzać - powoduje to, że
    grzejnik cały czas grzeje - zawór termostatyczny go nie wyłącza).
    Zastanawiam się nad tym, bo grzeję dopiero od 2 miesięcy i jezcze nie
    nabrałem doświadczenia w tej materii ;). Biorąc pod uwagę Twój przykład z
    samochodem wydawałoby się, że lepiej żeby chodził cały czas jeden grzejnik
    ze stałą temperaturą, niż dwa grzejniki chodziły w trybie grzanie -
    wystudzenie - grzanie - wystudzenie. Oczywiście pomijam tu tę prawie
    nieodczuwalną różnicę 0,25 st celsjusza.

    Pzdry,
    /\/\\/\/