  • Data: 2010-12-03 19:17:35
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:720d4853-f2f5-41f9-82ef-fcb7751dacde@h16g2000vb
    z.googlegroups.com...
    > On 3 Gru, 00:37, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > 15m3 to ok 140kWh jezeli dobrze licze. Jezeli w tym jest CWU, a jak
    > piszesz - gore masz jeszcze nieocieplona (to nic, ze nie grzejesz -
    > cieplo spiernicza do gory i tam masz zapewne spore straty), no i to
    > chyba Twoj pierwszy sezon grzewczy.. To nie jest tak zle :)

    Masz racje, mozna sobie gadac, ze nie ocieplone ale nie grzane. Co z tego
    jak stropu jest tyle samo co posadzki na dole a ocieplenie tam niemal nie
    wystepuje bo podlogowka i styro zmiescil sie 2cm, w sypialniach 4cm wiec tez
    kicha.
    Do obliczen przyjmuje 8,5kWh z 1m^3, wiec bedzie pewnie troche mniej. CWU
    oczywiscie wliczone, ladowanie zasobnika do 47C trzy razy wieczorem jak sie
    przychowek kapie choc wiem, ze Jasiowi Werbinskiemu wychodzi mniej.

    > Tak
    > naprawde przeciez przez wiekszosc zimy mamy temperatury rzedu 0-5stC
    > (przynajmniej tu u mnie na Slasku;-)

    Na Slasku chyba cieplej. :-(

    > Ja przez ostatnie kilka dni grzeje od 16-17 do ok. polnocy, co daje w
    > teorii 96kWh, w praktyce troche mniej bo moj kominek raczej realnie
    > 12kW na plaszcz nie podaje + pewnie z 10-15kWh na CWU (nigdy tego nie
    > liczylem - niedlugo w koncu zamontuje jakis prosty podlicznik :)

    Na gorze juz mieszkasz czy ciagle w powijakach?

    Pozdro.. TK