eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi? › Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi?
    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi?
    Date: Sun, 06 Jun 2010 09:53:00 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Uszanowanie.
    >
    > Nie dawno byl tu temat o powodzi i grono medrcow uznalo, ze nie budowac w
    > dolinach. W obliczu ostatnich doniesien zastanawiam sie jakie macie pomysly
    > dla budujacych wyzej. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Musi co to grono medrcow nie wzielo pod uwage tego, ze czasy kiedy mozna sobie
    bylo wybrac optymalna lokalizacje dawno minely. Teraz buduje sie czesto na
    terenach pod tym wzgledem trudnych. Czasem nie ma wyboru. I od tego czy to
    pojedzie czy nie, zaleje czy nie, jest geotechnik, ktory potrafi to okreslic.
    Osuwiska nie sa znowu tak dokuczliwe w sensie masowego ich wystepowania.
    Owszem sa tereny, na ktorych dziwnym zbiegiem okolicznosci nie ma zadnych
    zabudowan, nawet drog, wlasnie z uwagi na niekorzystne warunki geologiczne. W
    mojej wsi jest piekny plaskowyz, zbocze o bardzo malym nachyleniu, ktore ma te
    wade, ze nikt tam nie zaiwestuje. A to z tego powodu, ze wawozy sie tam
    zamknely. I jakies sto lat temu chalupa pioniera ujechala cale 20 metrow...
    Z drugiej strony taka powodz niejako egzaminuje teren, to co sie mialo osunac
    juz dawno ujechalo i ustalil sie stan rownowagi, ktory znowu jakies sto lat
    sie utrzyma.
    Dlatego uwazam, ze mozna na takim terenie budowac a tym, ze jak sie to kiedys
    osunie, zaleje czy zawali, niech sie martwia nasze wnuki.
    Tak jak z tym pozyczaniem pieniedzy u zachodnich a szczegolenie wschodnich
    sasiadow (Ty sie na tym znasz lepiej). Przy czym nie mam na mysli Wschodu tego
    za Dalekiego. Napozyczamy, przeputamy, a tym, kiedy to splacimy niech sie
    martwia nasi nastepcy. "Dobrze ociec zrobil, ze wyprzedal pole - nic nie bede
    robil bede spal w stodole..."
    Pzdr.
    Tornad