  • Data: 2014-03-11 20:53:29
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-11 18:57, Myjk pisze:
    > Tue, 11 Mar 2014 13:49:41 +0100, Maniek4

    > Koszty instalacji pieca gazowego się choćby nie zgadzają.

    Ale co konkretnie?

    > System złożony z dwóch lub trzech niezależnych komponentów zawsze będzie
    > droższy i bardziej upierdliwy w użytkowaniu. Jest to jeden z elementów
    > które należy brać pod uwagę przy zakupie. Uniwersalność systemu też, tj.
    > jeśli system efektem ubocznym grzania wody pozwala chłodzić powietrze w
    > lecie, to jest to zaleta. Solary, choć teoretycznie tańsze, są ułomne bo
    > pozwalają grzać tylko wodę i to też w określonych warunkach pogodowych.

    To wszystko prawda, ale linkowales pompe do CWU w kontekscie nizszych
    rachunkow. Wytykajac solarom, ze grzeja wode i przy okazji nie zmywaja
    naczyn to jak miec pretensje do kotla, ze latem nie chlodzi.
    A tak swoja droga to ciekaw jestem jaka bylaby wydajnosc takiej pompy
    jako klimatyzatora no i komfort uzytkowania chyba dosc glosnego urzadzenia.

    > Żeby sobie schłodzić powietrze, a tego wymaga praktycznie każdy dom aby
    > osiagnąć komfort, musisz sobie zainstalować kolejne urządzenie, tj.
    > klimatyzator (i tym sposobem dochodzisz znowu do instalacji pompy ciepła
    > :P). Itd. No ale, zawsze masz wybór i możesz się pocić po dniach i nocach,
    > w zamian kąpać 3x dziennie. :P Wtedy rzeczywiście szybciej ci się zwrócą te
    > solary. Hehe.

    Nie bylo mowy o klimatyzacji. Przy okazji widze tez, ze za chwile
    wszyscy sie dowiedza, ze to dzisiaj w kazdym domu standard.
    Jak bede myslal o klimatyzacji to rozwaze to co piszesz. Poki co nie
    planuje i bede sie pocil zeby sie kapac.

    Pozdro.. TK