  • Data: 2015-11-08 19:01:51
    Temat: Re: A w Krakowie...
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-08 o 18:55, cef pisze:

    > Mam nadzieję również, że wiesz, że te 50% możesz odliczyć jak nie
    > prowadzisz ewidencji, ale z przepisu wynika jedynie, że użycie w celach
    > 100% do działalności
    > zwalnia z ewidencji - natomiast klasyfikacja wydatków związanych z
    > działalnością pozostaje (mogą byc wyłączenia z amortyzacji czy wywalenie
    > z kosztów wydatków niezwiązanych z uzyskaniem przychodu)
    > Tu się nic nie zmieniło do lipca.

    Tzn żeby było jasne, Ci którzy rezygnują z ewidencji i z pełnego
    odliczenia VAT
    nie mogą automatycznie używać auta do czego chcą i odliczać 50%.
    Da się jednak tak zrobić i jest nie do udowodnienia.
    Pozostaje kwestia uczciwości - może ktoś ten przepis uwali gdzieś, bo
    klasyfikuje podatników inaczej w VAT przy tym samym sposobie użycia