    From: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trójfazowa
    Date: Sun, 7 Nov 2010 11:49:45 +0100

    ?
    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    news:4cd67a29$1@news.home.net.pl...

    > O ile wykorzystuje napięcie międzyfazowe, to najwyżej nie będzie grzało
    > - bo to napięcie międzyfazowe będzie równe zero ;)
    >
    > Jeśli nie wykorzystuje 400V, to nie ma znaczenia.

    Jeśli kuchnia domowa ma opcję zasialania z 1 fazy to na pewno nie wykorzystuje
    napięcia międzyfazowego i przy opisywanym zasilaniu z agregatu będzie dobrze
    pracować.

    > Wyobraź sobie ten trójfazowy bezpiecznik jako trzy jednofazowe z
    > połączonymi "wajchami" i wszystko stanie się jasne ;)

    Koledze chodzi o wyłącznik różnicowoprądowy a nie wyłącznik nadmiarowoprądowy. Ten
    przy zmostkowanym zasilaniu będzie również pracował poprawnie ale z jednym
    zastrzeżeniem - inaczej będzie sumował się prąd nasycenia przekładnika. Innymi słowy,
    jeśli aparat jest np. 40A, zaś zasilanie 3x25A to przy zasilaniu symetrycznym nigdy
    nie nastąpiło przekroczenie tego prądu ponieważ prądy odejmują się wektorowo i
    wypadkowa nie przekroczy 25A. Przy zasilaniu jedną fazą już 3x10A da w
    transformatorze 30A co może skutkować nieprawidłową pracą.

    Jest dla mnie deliktanie mówiąc dziwne skąd ta różnica w cenie. Nie ma żadnego
    uzasadnienia w kosztach części dla wyższej ceny agregatu trójfazowego o tej samej
    mocy.