eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieAgregat prądotwórczy Proton 3Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 20 Dec 2021 21:04:41 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.1 Hamster/2.1.0.11
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <o...@l...harvard.local>
    <4...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 211220-0, 20.12.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 23
    Message-ID: <61c0e1f7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.254.198.251
    X-Trace: 1640030711 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 542 77.254.198.251:60123
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2996
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:579771
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.12.2021 o 20:48, Zenek Kapelinder pisze:
    > sobota, 18 grudnia 2021 o 17:07:16 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    >> https://proton-polska.pl/product-pol-498-Agregat-pra
    dotworczy-Proton-3.html
    >>
    >> Ma ktoś agregat 3f?
    >> Jakieś słabe punkty tego z linka?
    >> Moc ma dla mnie wystarczającą.

    > Jeśli chcesz kupić agregat to albo z silnikiem Diesla bo nalejesz oleju opałowego
    po 4 złote za litr, mniej więcej taka cenę pokazuje google. Do tego silnik
    wysokoprężny będzie miał z 10 tysięcy roboczogodzin do remontu a nie półtora jak
    benzynowy. Albo benzynowy czterosuwowy i od razu go zagazujesz. Jak masz gaz z rury
    to żeby na gaz z rury pracował a jak nie to na jedenasto kilogramowe butle.
    Optymalnie żeby miał chłodzenie wodne. Ponad 70% paliwa idzie na straty w ciepło.
    Przy chłodzeniu wodnym można by z tego odzyskać z 70%. W takim układzie, znaczy się
    zagazowany i z chodzeniem wodnym, kilowatogodzina w pradzie wyszła by na poziomie tej
    z elektrowni i bonus w postaci ciepła w ilości 3 razy takiej jak prądu. Taki agregat
    z demobilu można wyrwać. I nic nie szkodzi że byłby z 1965 roku.

    Nawet lepiej, można wentylator podłączyć kanałem do domowej wentylacji i
    wietrzyć, a układ pompy wody do podgrzewania basenu nawet. Jeśli się
    latem podłączy kompresor to można przerobić na klimę :) a po podłączeniu
    jakiejś skrzyni biegów to nawet młynkomikser by był na giętkim wale czy
    karuzela dla dzieci w ogrodzie. Na wypasie to podłączyć całość na
    jakichś saniach i zrobić kampera na wycieczki :) a po wycieczce,
    wyciągamy agregat i znów karuzela działa :]


    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>
    PIBAĆ JES

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1