eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieArgumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2fRe: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
  • Data: 2020-04-06 19:08:42
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 5 kwietnia 2020 05:53:18 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > No ale użyłem słów kluczy "buforowy" oraz "napełniany" co
    > jednoznacznie determinuje rodzaj instalacji,. Wspomniałem również,
    > że wężownica będzie tylko do odbierania ciepła z kominka, jako
    > sezonowy dodatek więc nie będzie służyć jako źródło ogrzewania tej
    > wody.
    > No więc skoro ustaliliśmy szczegóły: czy poziomy/pionowy ma jakieś
    > szczególne znaczenie w takim modelu, gdy zbiornik jest napełniany
    > gorącą wodą?
    > Cel bufora: pozbycie się naturalnego ograniczonego przepływu dla cwu
    > z pieca 2f

    Jedyna roznica jest taka ze wezownice (o ile sa) albo doplywy, odplywy maja jakas
    srednice i wymiana cieczy ja zaburza.
    W pionowych zbiornikach latwiej jest zadbac o to i w efekcie lepiej dzialaja.

    W poziomych jest o to trudniej.

    Dodatkowo pionowy po prostu stoi. I tylko niewielka powierzchnia na jego spodzie moze
    miec gorsze wlasnosci izolacyjne.

    Poziomy moze miec wieksze straty przez swoja podstawe.

    ale w ogolnosci to duzych roznic tam nie ma o ile ktos go nie zrobi katastrofalnie
    zle.