eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieArgumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2fRe: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
  • Data: 2020-04-08 10:15:57
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Cezary <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-05 o 17:15, Uzytkownik pisze:

    > Jak widać nie umiecie nawet sobie zrobić prostego rachunku, aby się
    > przekonać, że pierdolicie od rzeczy i opowiadacie bajki.
    >
    > Aby zagrzać 140 litrów wody od 8-10 (taka jest temperatura wody
    > dopływającej z wodociągów) do temperatury 45'C potrzeba prawie 6kWh
    > energii.
    >

    > Jedynym rozwiązaniem okazał się pionowy zasobnik warstwowy o pojemności
    > 100 litrów, który taki kocioł jest w stanie zagrzać w 10-20 minut w
    > zależności od ustawionej temperatury.
    >
    > To o czym piszecie 20 min. dla bojlera z podkową to jest tylko i
> [...]

    Mój piec 16kW nagrzewa połowę wychłodzonego zbiornika pionowego 300l do
    temperatury 65stopni około 2,5 -3 godziny (wężownica jest w górnej połówce)
    Czasami jak spojrzę to najbardziej wkurzające jest końcowe grzanie.
    Termometr na zbiorniku pokazuje 62 stopnie, a piec grzeje i grzeje. Mam
    pełną podlogówkę, więc mi to nie przeszkadza. Jak zmniejszyłem do 60 to
    było dużo lepiej, ale musiałem przeprogramować piec na grzanie cwu dwa
    razy dziennie. A tak wystarczy raz wieczorem i woda zawsze jest.
    CezaryT