  • Data: 2010-01-28 11:31:47
    Temat: Re: Awaria CO
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JareK" <k...@i...bez.spamu.pl> napisał w wiadomości
    news:hjqdj7$2lq$2@news.interia.pl...

> [...]

    Źle zaprojektowana instalacja.

    > Podłoga często była tak gorąca, że można było jajka na niej smażyć ;)

    Poczekaj jeszcze z przeróbkami z 5-10 lat to będziesz wożony na wózku
    inwalidzkim.

    Jeżeli jest to kocioł podajnikowy to nie jest to problem, a dzięki temu syf
    nie przenosi się na część mieszkalną.

    > Będzie też nowy piec z podajnikiem na miał.

    Zastanów się dobrze, bo z podajnikowymi kotłami miałowymi są problemy.
    Ślimakowe wymagają suchego miału, a o taki bardzo trrudno. Przy mokrym miale
    o wiele częściej zrywają kliny. Natomiast kotły szufladowe w ogóle mają
    problemy zarówno z mechanizmami jak i samym spalaniem. Ponadto sam miał jest
    dużo mniej kaloryczny, syfi kocioł obniżając drastycznie jego sprawność.
    Jeżeli już to kup kocioł retortowy, uniwersalny, który potrafi spalać miał,
    ale paliwo warto mieszać tzn. trochę ekogroszku lub groszku + część miału.

    > Wczoraj dwie godziny spędziłem w kotłowni rozmrażając rury od zimnej wody
    > :)

    Trzeba w kotłowni zamontować grzejniki oraz pomyśleć o mądrym doprowadzeniu
    powietrza z zewnątrz.