  • Data: 2012-02-15 04:40:10
    Temat: Re: BB -- czyli buty z Baty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "quent" 4f3ad71b$...@n...home.net.pl

    > A co ma do tego kapitalizm, którego nawiasem mówiąc nie mamy?

    Nie mamy -- obok ludzi, którzy chcą kapitalizmu (obok mnie na
    przykład) jest masa innych, którzy chcą zbierać podatki, aby
    je dzielić pomiędzy rzekomo potrzebujących, zaczynając od
    siebie i zazwyczaj kończąc na sobie i swoich najbliższych.

    Ale w kapitalizmie czy w komunizmie -- umowy powinny być
    przestrzegane i nie można kłamać, oszukiwać, kraść... Nie
    można (jak Bata) sprzedawać pudełek z napisem buty, lecz
    zawierających gówno.

    -=-

    Wyobraź sobie skrajny kapitalizm. Wylatuje z rynku ten, kto handluje bublami.
    Nie ma dla kogoś takiego litości, ale i nie ma żadnej kontroli państwa. OK?
    Wszystko kontroluje się samoistnie -- dobry człowiek rozwija się a zły
    człowiek kolapsuje. U dobrego ludzie kupują, złego omijają z daleka.

    I teraz Wyobraź sobie, że ktoś sprzedał Ci zatruty chleb.
    Kupiłeś, nie sprawdziłeś (często sprawdzasz, czy nie kupiłeś
    zatrutej żywności?) zatrułeś się, umarłeś i nawet nie
    opowiedziałeś nikomu o tym, że zostałeś zamordowany...

    Piekarz może nadal piec chleb zawierający truciznę i może nadal mordować ludzi. :)

    -=-

    Zupełny brak państwa (czy innej instytucji) nie jest możliwy.
    Zupełna samokontrola i samoregulacja rynku jest fikcją.
    Zupełnego kapitalizmu nie można zbudować w ludzkim świecie.

    -=-

    I dlatego właśnie Ojciec Wywrotowiec wprawdzie nawołuje do niepłacenia
    podatku i do likwidowania państwa polskiego, ale milcząco dodaje, że
    rolę państwa przejmie on i jego Lux Veritatis. Oczywiście on przejmie
    tutaj kontrolę a ktoś inny przejmie w innej części świata -- państwa
    wprawdzie znikną, ale pojawią się ,,korporacje''.

    -=-

    Polecam film Król Lew -- i nie dlatego, że przedstawia narodziny prezydenta
    Obamy, który (jak wiadomo powszechnie) narodził się w afrykańskim buszu, co
    właśnie pokazał tym filmem, ale dlatego, że kuzyn Króla Lwa mowi:

    http://www.fpx.de/fp/Disney/Lyrics/TheLionKing.html

    Be Prepared

    [Hyena:?] Be prepared for what?
    [Scar:] For the death of the king!
    [Hyena:?] Why? Is he sick?
    [Scar:] No, you fool, we're going to kill him... and Simba too!
    [Hyena:?] Great idea! Who needs a king?
    [Hyenas:] No king, No king, nah nah nah nah nah nah!
    [Scar:] Idiots! There will BE a king!
    [Hyena:?] But you just said...
    [Scar:] *I* will be king!

    http://www.wykop.pl/ramka/1039539/o-rydzyk-wzywa-do-