  • Data: 2012-11-22 11:12:19
    Temat: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:k8kqru$4t3$1@node1.news.atman.pl...

    > Są kraje gdzie koszty pracy są znacznie wyższe, a ludzie pracują na umowę
    > o pracę. Dlaczego?

    Bo marze detaliczne to np. 40%, bo spoleczenstwo jest bogatsze od naszego i
    stac ich na kupowanie drozszych relatywnie towarow. Wszyscy sie ciesza bo
    ich stac i nikt ekip na allegro nie szuka. Klucz to bogactwo spoleczenstwa.

    > Bo wypracowują odpowiedni dochód dla swojego pracodawcy.

    To powiedz mi teraz dlaczego w Chinach mimo wypracowywania olbrzymiego
    dochoru pensje w tych ich kolchozach wcale nie sa wysokie? Moze nie powiedz,
    a zastanow sie na nastepny raz i jaki dla calej sytuacji wplyw ma podaz
    pracy.
    Po raz kolejny splycasz jak nie wiem co, ograniczajac analize do jednego
    tylko czynnika.

    > Pisałem już eN razy i napiszę po raz kolejny. Jeśli czyjaś praca jest
    > warta tylko 1000zł to nie ma możliwości by zarabiał najniższą krajową.
    > Obniżenie podatków o połowę niczego tu nie zmieni - jego praca ciągle nie
    > będzie warta minimalnej krajowej.

    Nie wiem jak mam sie odniesc do oczywistych po raz kolejny rzeczy.

    > Owszem rozwiązaniem jest obniżenie minimalnej pensji i jak pokazuje
    > doświadczenie w krajach gdzie ta pensja jest niższa niższy jest też
    > odsetek pracy na czarno. Ale to oczywistość więc nie m o czym dyskutować.

    O tym moze, ze sa firmy ktore moga zaplacic znacznie wiecej. Pensja
    pracownika spokojnie moze byc wyzsza od najnizszej krajowej, tylko firmy nie
    musze tyle placic, bo na miejsce kazdego pracownika stoi dziesieciu innych.
    Wiec sila rzeczy kazdy pracujacy godzi sie na takie warunki jakie sa, bo
    pracy moze nie miec wcale.
    Tak wiem, ze mobilnosc i telefon do PiP.

    Nie chce mi sie dluzej gadac o oczywistych rzeczach.

    Pozdro.. TK