  • Data: 2012-11-23 19:15:49
    Temat: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:k8nse2$81s$...@n...news.atman.pl...

    > Widzisz po malu docieramy do sedna. Jeszcze ze dwa tygodnie pisania i
    > zastanowisz sie szerzej.

    Ale co ja mam się zastanawiać. To Ty narzekałeś, że Ci zabrali drugi filar
    zamiast podnieść składki na ZUS.

    > Wiec w zwiazku z tym co napisales wyzej, wytlumacz mi to co pisales kiedys
    > tam w tej dyskusji. Mianowicie mobilnosc i emigracje do innego kraju.
    > Przypominam, ze pisalem o Polkach rodzacych dzieci w GB. Kto za to
    > odpowiada, ze oplaca sie rodzic dzieci w innym kraju i tam rozpoczynac
    > nowe zycie i kto odpowiada za to, ze braknie na emerytury? Moze w koncu
    > zauwazysz pewna korelacje tych zjawisk i przestaniesz pisac wylacznie o
    > wykonywaniu nakazow wiekszosci jako nieomylnej.

    Jak to kto społeczeństwo które od 20 lat dokonywało takich a nie innych
    wyborów. Nie oczekuj, że napiszę, ze za to w jakim kraju żyjemy odpowiada
    jakiś konkretny polityk bo to bzdura.

    > Wiec nie rozumiesz.
    > Facet gadal o menadzerach korporacji, ktorych w Polsce jest jakis ulamek
    > wszystkich firm, a zatrudnionych menadzerow pewnie promil wszystkich
    > etatow. Pytanie bylo o rynek pracy a on wyskakuje z tak niereprezentacyjna
    > proba.

    Rozumiem doskonale, po prostu facet nie widzi nic ponad czubek własnego
    nosa. Co w tym dziwnego?

    > Chodzi o to, ze to przklad i owszem prawdziwy, ale calkowicie nie oddaje
    > sytuacji na rynku pracy. Poslugujac sie waskim wycinkiem nie mozna snuc
    > teorii w skali makro. To samo robisz Ty podajac za przyklad jakis slask,
    > wlasne decyzje i decyzje znajomych. Na tej podstawie poslugujesz sie
    > wyrobionym pogladem i wszyscy sa zli, bo nie chca byc happy.

    To demagogia - mogę dokładnie odbić piłeczkę - Ty posługujesz się jakimś
    regionem gdzie jest lokalny deficyt pracy i na tej podstawie twierdzisz, że
    ludzie nie ze swojej winy nie mogą być happy.

    > To, ze firmy tna inwestycje i koszty jest racjonalne czy emocjonalne?

    Przez podnoszenie pensji menadżerom zamiast specjalistom - jak najbardziej
    emocjonalne. To wiara w to, że nowy / lepiej opłacany menadżer wyprowadzi
    firmę na prostą.

    > To, ze na reklame i promocje marki przeznacza sie mniej pieniedzy jest
    > racjonalne czy emocjonalne?

    To również nie jest racjonalne.

    > To, ze przenosi sie fabryki na Ukraine jest racjonalne czy emocjonalne?

    To może być racjonalne.

    > Kazdy z tych przykladow ma przelozenie na wysokosc zatrudnienia i pensje.

    > Przyklad rolnika nie ma znaczenia. Wybierz sobie co chcesz, moze byc i ta
    > szwaczka, byle realny, a nie mlody singiel w wozie Drzymaly. Wazne, ze
    > takie grupy sa. Z gory wiem, ze szwaczka po kursie w rejonowym urzedzie
    > pracy moze byc spawaczem, dzieki czemu znajdzie zatrudnienie w stoczni w
    > Norwegii.

    Są, ale ja nigdy temu nie przeczyłem. Są ludzie którym jest łatwiej i są
    tacy którym jest trudniej, ale to i tak nie zmienia mojego twierdzenia, że
    każdy ma możliwości zmiany swojego życia a nie musi do końca swych dni
    pracować u lokalnego wyzyskiwacza za kilka stów na czarno.

    > Jakos dziwnie wierzysz, ze skladki moglyby byc nizsze, bo ja za telefon
    > oddam 2zl. Budzet to wor bez dna. Ja nie mam zludzen, ze gdyby nie kryzys
    > to nie byloby zadnej motywacji do ciecia wydatkow.

    Nie, nie dlatego, że Ty, dlatego że _każdy_.

    > Wiesz skoro tak Ci źle to mam propozycję, może zamknij firmę/działalność
    > czy co tam masz i zatrudnij się gdzieś na etacie.

    To nie chodzi o moja firme, tylko o trend.
    Ale po raz kolejny nic nie zrozumiales.

    Oczywiście, i mam nadzieję, że nigdy nie zrozumiem uzasadniania własnego
    oszustwa tym, że kiedyś było lepiej, a teraz trzeba kombinować. Po prostu
    mam pewne zasady i tyle.

    Ty, ja, każdy.

    Pozdrawiam
    Ergie