    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Beton z betoniarki -kilka pytań
    Date: Mon, 23 May 2011 23:38:30 +0200

    news:irehr0$po7$1@news.onet.pl...

    > ważne jest aby zbrojenie było wykonane prawidło i podniesione za pomocą
    > dystansow od deskowania, zbrojenie w belkach i słupach też dystansować
    > oraz podczas zalewania wibrować żeby zbrojenie było prawidłowo otulone
    > betonem.
    >
    > Czasem mam wrażenie że jak instalator mam więcej wiedzy o budowaniu od
    > dosiadczonych budowlańców, bo już któryś z kolei widzę domek gdzie
    > zbrojenie stropów czy belek wyłazi z betonu, partacze zakichani.

    Tu moja ekipa mnie właśnie zaskoczyła - tacy a'la górale spod Rzeszowa.
    Żadnych dystansów nie używali, po prostu mieli hak wygięty z pręta i w
    trakcie zalewania stropu każdy pręt zbrojenia był osobno podnoszony do góry,
    obruszany i ustawiony na odpowiedniej dlań wysokości. Beton z gruchy był
    lany dość gęsty, więc nie opadało to pod własnym ciężarem. Ruszanie prętami
    i łomotanie w beton od góry zbitym z desek narzędziem typu duża graca
    załatwiało i wibrowanie. Miałem wątpliwości, ale Kierbud obserwując ich
    robotę orzekł, że będzie OK (a gość czepialski raczej), więc nie oponowałem.
    I było ok, po rozszalowaniu był piękny lity sufit, na którym słoje desek
    wyraźnie się odbiły, nawet centymetra druta nigdzie nie było widać.

    J.