    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <d...@g...com>
    <o14fs4$baq$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
    <o16dm6$cpo$1@node2.news.atman.pl> <3...@m...org>
    <o16m80$la9$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 24 Nov 2016 14:22:20 +0100

    Thu, 24 Nov 2016 13:25:36 +0100, Pete

    > pojedynczy wywiew nic nie da. Musiałbyś zamknąć pozostałe i wyciągać
    > przez ten jeden w trakcie gotowania.
    > Dodatkowo trzeba dać jakieś filtry przeciwtłuszczowe w anemostat, bo się
    > będzie syfić.
    > Więc lepiej dać wyciąg gdzieś dalej niż tuż nad (IMHO).

    Biorąc pod uwagę doświadczenia, tj. jak rzadko obecnie używam okapu przy
    WG, doszedłem do wnisoku, że przy WM okap będzie zbyteczny. Oczywiście jest
    plan aby w szczególnych przypadkach odciąć drugi wywiew w kuchni i przepiąć
    cały ciąg nad palniki, ale to jeszcze do przemyślenia. Filtry oczywiście
    być na wlocie muszą, ale też trzeba uwzględnić że indukcja tak mocno nie
    nosi tłuszczu jak gazowa.

    > A klimatyzacja oddzielna, czy zintegrowana z WM?

    Instalatorzy z łapanki sugerowali podłogówkę. No, nie. "Moi" instalatorzy
    sugerują pasywne wpięcie chłodnicy w WM. Tak chciałem zresztą na początku
    (z tym, że ew. aktywnie), ale teraz chcę jednak osobno aby zachować
    możliwość niezależnego sterowania. Natomiast z wyliczeń wyszło, że to
    faktycznie bardzo mizerne ilości chłodu są potrzebne aby _utrzymać_
    komfortową temperaturę w domu.

    > Nadciśnienie to ma robić WM, żeby spaliny kominem uciekały ;)

    Biokominek nie ma komina. ;)

    > Brak WM jest najcichszy i najtańszy :P

    Najcichszy, może. Najtańszy, niekoniecznie. Rekordziści robią WM za 6 tys.
    z rekuperatorem. Znajomy zrobił (wczoraj się "chwalił") sam WM za 2 tys. zł
    (części) no i teraz pozostało mu dokupić reku. Tylko to mały domek. Brak WM
    ma natomiast wiele znaczących wad, których mam obecnie dosyć i chcę się ich
    pozbyć za _wszelką_ cenę, szczególnie za cenę. :P

    --
    Pozdor
    Myjk