    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Boiler czy?
    Date: Wed, 28 Jul 2010 03:40:30 -0700 (PDT)

    > I przewody. Trzeba pami�ta� o solidnych przewodach.

    Ja sam zacząłem myśleć o podgrzewaczach (podgrzewaczu centralnym).
    Obecnie mam moc przydzieloną 11kW.

    Z szybkiego wyliczenia wyszło mi aby mieć podgrzewacz "centralny"
    który by mógł obsłużyć wannę , prysznic , umywalki (3x) i zlewozmywak
    musiałbym kupić podgrzewacz minimum 18kW , choć podobno
    "bezpieczniejszy na większe obciążenie" były 24kW ...

    Kuchnia elektryczna może zużyć chyba do 9kW ...

    Więc musiałbym zwiększyć moc przydzieloną z 11kW do ... do no własnie
    zapewne 18+9= 27kW lub do 33kW.
    Cena za dodatkową moc to u mnie 166zł za każdy dodatkowy kW ...
    Dodatkowo trzeba pociągnąć zapewne bardzo grube kable (następny
    koszt).
    Więc "pesymistycznie" 22x166 = 3652zł opłaty za zwiększenie mocy z
    11kW do 33kW + zapewne kilkaset złotych za kabel i usługę
    elektryka ...

    Zasmuciła mnie informacja że w podgrzewaczu trzeba czekać na ciepłą
    wodę. Ja kąpiąc się pod prysznicem najpierw się "polewam wodą" ,
    wyłączam wodę i w tym momencie się myję i ponownie otwieram wodę aby
    zmyć pianę. W ten sposób nie marnuję bez sensu wody.
    W przypadku podgrzewacza wygląda że musiałbym dłużej czekać za każdym
    razem na ogrzanie wody a z boilera od razu miałbym ciepłą ...

    Ja zostanę chyba u mnie przy boilerze z wężownicą spiralną lub
    płaszczem wodnym.

    Wyjdzie sporo taniej (chodzi o inwestycje na początku) a przy
    rozsądnych dawkowaniu wody powinno być ok.