  • Date: Wed, 28 Jul 2010 13:00:45 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Boiler czy?

    /// Kaszpir /// pisze:

    > Więc "pesymistycznie" 22x166 = 3652zł opłaty za zwiększenie mocy z
    > 11kW do 33kW + zapewne kilkaset złotych za kabel i usługę
    > elektryka ...

    I bezpieczniki. I miejmy nadzieję, że wymiana kabli będzie łatwa i prosta.

    > Zasmuciła mnie informacja że w podgrzewaczu trzeba czekać na ciepłą
    > wodę. Ja kąpiąc się pod prysznicem najpierw się "polewam wodą" ,
    > wyłączam wodę i w tym momencie się myję i ponownie otwieram wodę aby
    > zmyć pianę. W ten sposób nie marnuję bez sensu wody.

    To zdecydowanie bojler. A jakby jeszcze była możliwość zintegrowania z
    kolektorem słonecznym... (swoją szosą będę musiał nad tym popracować - w
    te upały miałem w wężach od podlewania tak gorącą wodę, że aż szkoda
    było ją "marnować" ;) )

    > W przypadku podgrzewacza wygląda że musiałbym dłużej czekać za każdym
    > razem na ogrzanie wody a z boilera od razu miałbym ciepłą ...

    No właśnie. Podgrzewacz przepływowy ma więcej sensu, jak leci niewielki
    strumyczek, ale cały czas.