  • Date: Wed, 28 Jul 2010 13:09:23 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Boiler czy?

    Andrzej Bogacki pisze:
    > Cosik mi sie wydaje, że masz bojler ale nigdy nie uzywałes przepływowego
    > ogrzewacza wody.

    Masz rację - wydaje ci się.

    > Wydaje ci sie, ze wiesz ale... chyba jednak nie wiesz.

    Kłamiesz.

    > trzeba sie zorganizować??? Czyli herbatki, tv, komputera i swiatła używamy
    > tylko pomiedzy 2200 a 0600 bo wtedy taniej?? gratuluje pomysłu ale wiekszosc

    Może łaskawie naucz się czytać? Pisałem wyraźnie, co trzeba zrobić. Ale
    że wymaga to nie tylko czytania ale i liczenia, to tobie tego nie
    polecam, skoro nawet z czytaniem masz problemy.

    A co do światła - ja np. zainwestowałem w porządne diodowe i zużycie
    prądu na oświetlenie mam pomijalne. I przy okazji też nie miga przy
    wahnięciach napięcia w sieci.

    [ciach]

    > Znowu bzdura. Goraca woda produkowana jest natychmiast po uruchomieniu
    > grzałki.

    Grzałka ma też swoją pojemność cieplną.

    [ciach]

    > Bojler 60-80 l - najtańsze rozwiązanie z tych tu rozważanych ale: wody
    > niewiele a juz na 2 os. to za mało,

    Starczy spokojnie, chyba że ktoś musi cały czas lać tę wodę i lać. Ale
    od tego jest prysznic, żeby właśnie móc zmniejszyć zużycie wody.

    [ciach]

    > innego wyboru. Fakty są takie, że sąsiad ma takie samo mieszkanie, tez 2 os.
    > i za użytkowanie kotła gazowego dwufunkcyjnego płaci blisko 2 razy drozej. A
    > trzeba pamietać, ze prąd jest jeszcze drozszy.

    Ale za to masz sprawność dążącą do 100%, a przy gazie zauważalny procent
    idzie "w komin".