    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Boiler czy?
    Date: Wed, 28 Jul 2010 18:42:46 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał

    Ja miałem licznik jednotaryfowy , od wczoraj mam dwutaryfowy.
    Moi znajomi mają już od pewnego czasu taryfę" Tanie Noce i Weekendy" i
    są zadowoleni.

    Można sobie samemu "policzyć" - http://www.energa.pl/kalkulator/

    Rozmawiałem ze znajomą z BOK i sama ma prywatnie tą taryfę ;)

    Po prostu trzeba się starać jak najwięcej zużywać prądu w tańszych
    godzinach , a chyba jak dodatkowo jest tańszy cały weekend czyli od
    piątku od 22.00 do poniedziałku 6.00 to chyba nie będzie to wielki
    problem ;)
    Wystarczy w weekend lub w "tańszych godzinach" wykonywać pranie ,
    prasowanie , zmywanie (zmywarka) , odkurzanie , większe pieczenie lub
    gotowanie i będzie ok.

    ------
    Ja Ci powiem, jak to wygląda w praktyce - bo przez 10 lat mieszkałem w
    mieszkaniu z licznikiem 2-taryfowym.

    Z czasem będziesz robił wszystko, zeby zaoszczędzić parę złotych. Będziesz
    prał po 22:00, a rano po przebudzeniu pierwsze co będziesz robił, to nie
    kawę, tylko leciał do pralki, żeby przed wyjściem do roboty rozwiesić
    pranie, bo zatęchnie w pralce. Będziesz czekał z brudnymi garami z całego
    dnia, bo zmywarkę trzeba wstawić po 22:00. Rano się nie wykąpiesz - szkoda
    kasy - będziesz czekał do 22:00 (chyba że wstajesz przed szóstą). Odkurzanie
    po 22:00? Sory, ale przy małych dzieciach to se ne da. Gotowanie? Pieczenie?
    No, nie wiem jak Ty, ale ja po 22:00, to już raczej myślę, żeby złapać jakąś
    fajną książkę i się powoli do snu układać, a nie smrodzić w mieszkaniu
    pieczenią rzymską :) Prasowanie - o, to akurat robi moja żona często po
    22:00 przed telewizorem.

    Jednym słowem, po pewnym czasie człowiek robi się niewolnikiem nocnej
    taryfy... ale pocieszę Cię, po kilku latach niewoli przejrzałem na oczy i
    przestałem na to dziadostwo zwracać uwagę. I co się stało? Hmm... rachunki
    wzrosły miesięcznie o 20 złotych. No bajońska suma - tyle to ja wydaję na
    jedną flaszkę, jak się co weekend z kolegą spotkamy :) Powiedziałem sobie
    koniec, nie wypiję 5 piw w miesiącu, ale będę miał w końcu święty spokój z
    kajdanami w postaci drugiej taryfy.

    Oczywiście, miałem też ogrzewanie elektryczne, a dokładniej centralne
    ogrzewanie z kotłem elektrycznym oraz przepływowy podgrzewacz wody. I z tych
    urządzeń nadal starałem się korzystać w drugiej taryfie, co trudne nie było.

    Zatem po raz kolejny powtarzam swoją tezę - nie mając dużego odbiornika
    prądu nie opłaca się instalować licznika dwutaryfowego, bo nawet
    przestrzegając rygorystycznie godzin korzystania z wszystkiego co na prąd,
    będzie się miało liche oszczędności (o ile w ogóle będą jakiekolwiek).

    Co zaś się tyczy ludzi, którzy chwalą sobie drugą taryfę - taki to już jest
    człowiek, że chwali swoje rozwiązania, żeby się na duszy podnieść :)

    Natomiast koleżanka z BOKu nie wspomniała Ci pewnie, że jako pracownik
    energetyki ma całkiem sporą pulę zupełnie darmowych kilowatogodzin w ciągu
    roku. Tak przynajmniej mają pracownicy EnergiiPro.

    Pozdrawiam,
    MW