    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa domu - koszt.
    Date: Sun, 10 May 2009 00:21:29 +0200

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8b45b52d-a2fb-46b2-bcf7-

    >Uważam że bardzo niskie koszty budowy to nie tylko rezygnacja z
    >droższych ekip - ale także z lepszych materiałów. I to miałem na
    >myśli. Dodam tylko że nie uważam że droższe ekipy są lepsze - sam
    >korzystałem z taniej.

    OK. Tylko ze jak wydasz na ekipy to zostaje mniej na material i zaczynasz
    szukac tanszych materialow zeby miec na ekipy. Nie ma cudow jak masz
    ograniczone mozliwosci to nie da sie budowac z drogich materialow
    korzystajac z ekip drozszych czy tanszych to sprawa drugorzedna. Jak zrobisz
    cos sam to mozesz korzystac z najlepszych rozwiazan, jak zrobi to ktos to
    moze byc roznie. Nie raz juz byla mowa o tym, ze np. glazurnik wyceniajac
    swoja prace bieze pod uwage cene materialu, znaczy placisz wiecej za drozszy
    material, bo niby pokrycie strat i takie tam banialuki. Dla mnie to bez
    sensu, ale podobno tak bywa.

    >Po pierwsze dla niektórych 4 lata jeśli chodzi o budowę to dużo. Po
    >drugie kredyty nie przerażają niektórych aż tak bardzo. Po trzecie (to
    >trochę sentymentalne - wiem) 4 lata dzieciństwa dziecka to okres który
    >możesz poświęcić na rzecz siedzenia na budowie - ale nigdy go już nie
    >odzyskasz (nie ja to wymyśliłem :-)).

    Niby praca do 19 i te delegacje to czas poswiecony dzieciom?? :-))
    Naprawde uwazasz, ze jak wrocisz o 19 to poltorarocznemu dziecku jestes w
    stanie poswiecic dosc czasu?? Moze lepiej budowac przez cztery lata i dalej
    nie szalec za pieniedzmi na splate kredytu przez dwadziescia lat i
    dopilnowac dzieci wtedy, kiedy najbardziej potrzebuja ojca. :-))

    >Po czwarte nie każdy nadaje się
    >żeby być murarzem, kafelkarzem itp.

    Nie kazdy, ale wiekszosc cos tam jednak potrafi. Osobiscie uwazam, ze
    calkowite zaufanie ekipom z duzym prawdopodobienstwem moze sie zemscic
    bardzo srogo. O ile nie koniecznie trzeba wykonywac wszystko samemu, o tyle
    podejscie "nie mam czasu na telefony" jest po prostu proszeniem sie o
    klopoty. Nie mozna tak sobie odpuscic budowy interesujac sie wylacznie
    zakonczeniem prac i nie pisze tego dla tego, ze gdzies to wyczytalem, tylko
    dla tego ze jakis czas tez juz buduje. Ostatni etap posadzka, brak nacietej
    dylatacji w jednum progu. Posadzka pekla jak chciala, szczescie ze w zarysie
    progu. Brak dylatacji przy drzwiach tarasowych, trzeba bedzie ciac i
    uzupelnic styropianem. Efekt taki, ze na dole sam porobilem dylatacje
    uprzednio czytajac o co chodzi i jakie sa zasady planowania dylatacji.
    Powstawialem profile dylatacyjne 14,50/mb a i tak tego nie dopilnowalii
    musialem ciac katowka, a byla to profesjonalna ekipa zajmujaca sie wylacznie
    tym. Gdybym tego nie zrobil, to nie wiem jak glazurnik poradzil by sobie z
    gresem, gdzie by wyszly fugi i takie tam. Pewnie by sobie poradzil, tylko co
    z tego by wyszlo na ogrzewaniu podlogowym to wole tego nie sprawdzac. To
    jeden z ostanich przykladow o tynkarzach robiacych tynki przez 7 miesiecy
    nie wspomne i jak mozna sobie planowac charmonogram prac. Jezeli chcesz sie
    dowiedziec jak ekipy ocieplaja domy i co z tego wynika to poczytaj
    wczesniejsze posty Kikiego, biedak sporo przeszedl i stal sie wrecz
    ekspertem, choc pewnie wcale nie chcial. Zeby bylo smieszniej, zatrudnil
    nawet dwie osoby do pilnowania tego i zaja sie zarabianiem jak sadze.
    Wszystko psu w przyslowiowa d...pe. Po sezonie grzewczym trzeba bylo
    rozbierac to za co sie raz zaplacilo, a nie jest to hamburger w McDonalds.
    :-)

    >Chcesz mnie ustawić w tej dyskusji na pozycji nadzianego krezusa
    >pisząc o tych Bahamach, Tybetach itp ? :-) Mylisz się.

    Ja Cie nie ustawiam, sam to zrobiles piszac w sposob jak by nie bylo
    problemu w ogole z finansowaniem tego, a robienie czegos samemu to czyjes
    widzi mi sie, albo chec wylacznie zaoszczedzenia na kolejnego Jaguara. Tak
    zwykle nie jest jak wiadomo. Jak robimy cos samemu to przewaznie dla tego,
    ze uwazamy ze zrobimy to wrecz lepiej i do tego wyjdzie znacznie taniej.
    Dzieki temu mamy rozwiazania czesto z najwyzszych pulek, ktore do tego
    dzialaja bez zarzutu. Innym budowanie czesci samemu w ogole umozliwia
    posiadanie wlasnego domu i chwala im za to.

    >Źle mnie zrozumiałeś - nie krytykuję takiego sposobu budowania - nawet
    >podziwiam ludzi którzy potrafią dłubać dom całkowicie własnoręcznie -
    >jednak uważam że ktoś kto udaje że jest to kaszka z mleczkiem i każdy
    >tak może po prostu nie ma racji, a koszty budowy które podajecie są
    >masakrycznie niskie.

    Masz racje, to nie jest kaszka z mleczkiem. Zaniedbania szybko sie mszcza i
    wiele rzeczy jest bardzo trudne do wychwycenia kiedy mozna cos jeszcze z tym
    zrobic. To przewaznie dlugi skomplikowany i stresujacy okres niezaleznie od
    sposobow finansowania. Tak naprawde malo kogo stac na budowe bez stresu.
    Wystarczy policzyc troche i zdac sobie sprawe, ze sa tacy ktorzy nawet przez
    cale zycie nie zarobia takiej kwoty.

    >Uważam że zapłacenie za budowę trochę więcej i nie tyranie jako
    >murarz to sposób w niektórych wypadkach szybszy, prostszy i
    >wygodniejszy i większość zrobi to tylko tak. Czy warto za wygodę
    >płacić ? Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć sam.

    Tez racja, tylko skad pewnosc, ze osiagnie sie zakladany dlugotrwaly efekt?
    Czy bedzie to tylko troche wiecej to tez pewny bym nie byl. W brew pozorom
    robiac nawet najprostrze rzeczy mozna zaoszczedzic dosc sporo bo niektorym
    poprzewracalo sie we lbach. A chocby cena jakiegos gresu powiedzmy
    sredniego, czy paneli. Koszt materialu to jakies srednio 60zl, koszt uslugi
    czesto przekracza 40zl. To prawie drugie tyle do wydania. Oczywiscie nikogo
    do tego nie namawiam, nawet sam tego klasc nie bede, no ale jak ktos chce
    oszczedzic to jest na czym. Podobno to dosc prosta rzecz.

    >Wycena na poziomie 240 tysięcy za wykończony 120 metrowy dom nie
    >przekonuje mnie zupełnie nawet jeśli sam wyszukujesz ekipy etc. Tak na
    >prawdę musisz zdecydowaną większość robić sam.

    Mnie jak ktos pyta ile trzeba na dom to odpowiadam, jak masz dzialke z
    mediami i nie masz 300 000 w kieszeni do wydania to w ogole o budowie nie
    mysl. Tak to widze na dzis. Nie mam pojecia jak mozna zbudowac dom za 200
    000 nawet samemu, no chyba ze dom to tylko dumna nazwa.

    Pozdro.. TK