  • Data: 2021-01-27 23:26:35
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-27 o 21:21, ptoki pisze:

    > Aaa czyli wiesz ze spierdolisz material wiec trza miec kase na odkup?
    > Albo bedziesz sie certolil z plytka bo je uciac nie umiesz?

    Zapewne ty wiesz jak ciąć drogie płytki.

    > Tak, i robilem w tym. I nie mialem problemow zeby to pociac nawet w fikusne
    ksztalty.

    Prawdziwego spieku kwarcowego czy pseudospieku tzn. gresu, który udaje
    spiek kwarcowy?

    > Tjaaaaa....

    Może coś więcej merytorycznego napiszesz?

    Synku ja nie kładę płytek, ale często muszę je wiercić i wiem ile warte
    są otwornice z marketów.

    Dla przykładu kupowałem w Castoramie wiertła koronowe (otwornice) firmy
    Erbauer do wiertnicy. Wiertła świetnie wycinają beton, cegły, kamień,
    ale tylko do napotkania pierwszego pręta zbrojeniowego, bo wtedy
    wypadają zęby. Za wiertła płaciłem po kilkaset zł. za sztukę i to były
    wyrzucone pieniądze w błoto.

    Za wiertła firmy Bosch płaciłem po 700-1400zł za sztukę. Ale te wiertła
    powierciły już po kilkadziesiąt otworów w żelbetonach. Bywało, że nawet
    wierciło się wzdłuż pręta zbrojeniowego, przecinając go wzdłuż na pół na
    długości 15-20cm i po wiertłach nawet nie widać większego zużycia.
    Ostatnio nawet musiałem wiercić poprzez ściany o grubości 1,2m i
    wchodziły jak w masło.

    Używałem też mniejszych Erbauerów tych chłodzonych woskiem w cenach od
    ok. 60-200zł. Bywało, że po wycinaniu pierwszego otworu w gresie już się
    nadawały do wyrzucenia. W porównaniu do nich Rubi czy choćby ProFit
    potrafią w tym samym gresie wyciąć minimum po kilkadziesiąt otworów.

    > Bo mozna ciac katowka zamiast otwornica. Idzie sprawnie. A ty zas mitologie
    uprawiasz i se wstyd robisz.

    OK. Niebawem będę wycinał u klienta 2 otwory pod przejścia rur gazowych
    o średnicy 40mm oraz  2 pod dodatkowe gniazda elektryczne 67-68mm, aby
    klient nie musiał używać przedłużaczy do podłączenia kotła gazowego i
    automatyki to Cię zaproszę z tą kątówką. Oczywiście oczekuję, że zrobisz
    to tanio i perfekcyjnie - tak, aby nic nie było postrzępione i żeby
    żadna płytka nie pękła. Może za 5zł za każdy z otworów? Pasuje?

    Aha... zapomniałem dodać, że płytki są już przyklejone na ścianie i jest
    to prawdziwy spiek kwarcowy (nie udawany przez gres) w rozmiarach
    (szerokość nie pamiętam dokładnie 80 czy 90 cm, a wysokość na całą
    ścianę od podłogi do sufitu) i jak ci pęknie płytka to wymieniasz ją na
    własny koszt. Płytki te klient sprowadzał gdzieś z zagranicy i z tego co
    wiem jedna taka płytka kosztowała ponad 2 tys. Będzie wiercone w 4
    płytkach. Jeden z otworów będzie na fudze między płytkami, a reszta w
    środku płytek.

    Jakby coś to mogę na ciebie liczyć?

    Twoja wiedza i doświadczenie pozwolą mi zaoszczędzić trochę kasy, którą
    musiałbym wydać na porządniejszą prowadnicę z przyssawką do wierteł
    koronowych, bo ta, którą mam za kilka stówek wydaje mi się za licha do
    tej roboty.