-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.far
m!feeder.usenetexpress.com!tr2.eu1.usenetexpress.com!81.171.65.16.MISMATCH!peer
03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Budowanie domu
Newsgroups: pl.misc.budowanie
References: <X...@1...0.0.1>
<600ef0d3$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<600efef9$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<60104d79$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<60107b4b$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<60108afb$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<60117931$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<a...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Thu, 28 Jan 2021 19:00:58 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <a...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 116
Message-ID: <6012fbd3$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.97.60
X-Trace: 1611856852 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 5.173.97.60:38931
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8982
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:569732
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-01-28 o 09:15, Kris pisze:
> środa, 27 stycznia 2021 o 18:00:03 UTC+1 Budzik napisał(a):
> a
>> No ale przeciez metr metrowi nie rowny.
>> Co innego 100 metrów w otwartej przestrzeni, co innego 10 m2 w
>> zakreconej łazience z obróbką wanny, jakimis poleczkami etc.
> Dlatego jak rozpoczniesz budowę to NIGDY nie zgadzaj się na wyceny czegokolwiek od
"metra" "punktu" itp.
> Pokaz wykonawcy zakres robót, określ co oczekujesz i niech Tobie poda cenę za
zrobiene tego
> Chce niech sobidla siebie mierzy metry, liczy punkty itp ale Tobie ma podać
ostateczna cenne
> Zgodzisz się na liczenie metrów to przy rozliczeniu wyjdzie ze metry wokół okien
liczą podwójnie, umywalka to 3 punkty a obróbka wanny to m2 x 5.
> Pomysłowość wykonawców aby inwestora zrobić w uja jest nieograniczona co zresztą
użytkownik wyzej/niżej opisał.
Tylko, że najczęściej to klienci wymuszają takie metody, bo jak
przychodzi dobry fachowiec i mówi konkretnie, że to będzie finalnie
kosztować "tyle i tyle" to klient "szuka dziury w całym" i decyduje się
na tego najtańszego wykonawcę, który ukrywa koszty i zazwyczaj okazuje
się także tym najdroższym wykonawcą, a często i najgorszym jakościowo.
> No i jak masz możliwość byc w miarę bieżąco w okolicy budowy to nie zgadzaj się na
to aby materiał kupował wykonawca. Sam kupisz taniej, bo masz motywację aby
negocjować rabaty w hurtowniach. Wykonawca nie ma żadnej motywacji aby kupować
taniej. Nie wiem jak teraz ale jak ja budowałem to rabaty sięgały 78% od cen tzw
"katalogowych(przewody elektryczne) poprzez 45% na grzejniki i coś koło tego na wełnę
mineralna
Nie wiem jak jest w branży płytkarskiej, ale w branży instalatorskiej
klient nie ma najmniejszych szans kupić towaru taniej niż instalator w
hurtowni. Oczywiście "mówimy" o takich samych markach. Rabat w hurtowni
należy do instalatora, a dla klienta ceny są katalogowe. Dzięki temu
instalator ma duże pole manewru, aby zachęcić klienta.
Faktycznie kiedyś było tak jak piszesz, ale nie wynikało to z chęci czy
niechęci instalatora. Po prostu takie były idiotyczne zasady w
hurtowniach. Jako instalator kupowałem np. przewód instalacyjny z
rabatem 70% dla firmy instalatorskiej, ale jak przyszedł klient
indywidualny to też mógł liczyć na taki rabat. Co ciekawsze, taki sam
przewód w markecie budowlanym można było kupić kilkanaście zł. taniej.
Po prostu były to chore zasady tzw. "niezdrowej konkurencji". Instalator
nie ma czasu na poszukiwania po internetach czy latać od sklepu do
sklepu i szukać po wyprzedażach, bo po prostu nie zarobiłby na chleb.
Ale tamte, czasy niezdrowych zasad w hurtowni na szczęście już
bezpowrotnie minęły, bo obecnie w hurtowniach walczy się o instalatora,
a nie o klienta, którego po prostu odsyła się do instalatora i to jest
normalna, zdrowa sytuacja. Instalator powinien wziąć towar w hurtowni,
zamontować klientowi sprzedając tyle ile potrzeba, rozliczyć się z
klientem, a niewykorzystany nadmiar zwrócić lub pozostawić na kolejną
robotę, a przy tym zarabiając parę groszy na sprzedanym materiale.
Klient powinien być zadowolony z dobrze i szybko wykonanej roboty, bez
pierdolenia się i szukania po internetach. Klient natomiast powinien
dostać ten towar od instalatora taniej niż byłby w stanie go kupić
samemu gdziekolwiek.
Śmieszy mnie gadanie, że instalator nie ma interesu aby szukać
najtańszego materiału i napiszę wprost: - bzdury, bzdury i jeszcze raz
bzdury.
Dam przykład:
Klient dostaje od instalatora dobry, markowy towar w cenie takiej samej
jak klient by go kupił w internecie, a nierzadko i taniej. Tyle, że
klient nie ponosi kosztów przesyłek. W lokalnej hurtowni klient dostanie
symboliczny rabat, albo wręcz go wygonią, żeby przyszedł ze swoim
instalatorem.
Od instalatora klient dostaje towar z najwyższej półki (jeżeli chodzi o
jakość) w cenie porównywalnej lub nieco wyższej jakby zapłacił za
chińskie gówno w markecie. Przy czym instalator ma na tym jeszcze obryw
taki, że opłaca mu się brać ten towar dla klienta z hurtowni. Zaś klient
dostaje go w cenie takiej, że samemu nie jest w stanie go kupić taniej.
Tak wygląda normalna, zdrowa zasada.
Jak słyszę tylko, że klient chce samemu kupować materiały, bo w
internecie taniej to mu grzecznie odpowiadam "to proszę zadzwonić do
internetu, żeby ten internet przyjechał i to zamontował". Oczywiście
standardowo klient wyszukuje chińskie gówno w internecie i narzeka, że
to co dostaje od instalatora jest droższe. Noż kurwa, jest droższe, bo
jest to towar firmowy i jakościowo dużo lepszy. Instalator nie ma
żadnego interesu wciskać klientowi chińszczyzny z prostego powodu, aby
później klient go nie ścigał za to, że coś się spierdoliło, urwało czy
pękło. Ale jak klient zacznie szukać w internecie dokładnie ten sam
towar to ma małe szanse, aby kupić go taniej niż od instalatora. Chyba,
że gdzieś w wyprzedażach lub towar od osób prywatnych, które sprzedają
nadmiar za pół ceny na olx czy allegro.
Czasami to ręce opadają. Niedawny przykład: montaż dużej kotłowni za
ponad 30 tys. Klient stwierdził, że wycenione naczynia przeponowe są za
drogie. Wobec czego on je sobie sam kupi poprzez internet. Tyle, że
klient nie zwrócił uwagi, że cena dotyczyła naczyń przeponowych wraz z
dedykowanymi uchwytami. Nie dość, że trzeba było czekać na te naczynia i
staać z robotą to kupił naczynia bez uchwytów. Do tego kupił dwa
naczynia do CO, a miało być jedno do CO, a drugie do CWU. Zanim odesłał
i zamówił takie naczynia jak trzeba ja robota stała, bo nie było czego
zamontować. Nie bardzo było jak iść do innego klienta, bo skakanie w
ciągu dnia od jednego klienta do drugiego to są dodatkowe koszty
(stracony czas i koszty paliwa).
Poza tym jeszcze jeden powód dlaczego nie wykonuje się robót z
materiałem klienta. Otóż chodzi o to, że przy takim układzie to trzeba
klientowi przygotować szczegółowy wykaz materiałów. Bywa też, że w
trakcie roboty zmienia się koncepcja, bo zakładane wymiary się nie
pokrywają, albo okazuje się, że w danym miejscu w ścianie przebiegają
inne instalacje i trzeba zmienić trasę przebiegu. Zmienić nierzadko
koncepcję, ilość złączek czy nawet całkowicie zmienić technologię.
Klient będzie miał duże problemy z towarem zakupionym w internecie.
Będzie miał pretensje, że kazało mu się kupić "A", w rzeczywistości
trzeba użyć "B". Instalator zawsze bierze z hurtowni więcej materiału.
Może go w każdej chwili wymienić, dobrać, zwrócić. Ponadto przywozi
skrzynie wypełnione materiałami w takiej ilości, aby nie musiał
przerywać pracy, a klienta rozlicza tylko i wyłącznie z faktycznie
zamontowanych materiałów. Duże znaczenie ma też jakość materiałów.
Bywało, że klient kupił nyple tak cienkie, że od samego patrzenia gwinty
się urywały. Gdybym zamontował klientowi takie gówno i by się urwało to
do kogo miałby pretensje? Do siebie? Do sprzedawcy internetowego? Czy
jednak do mnie?
Dzięki temu, że sam organizuję materiały robota przebiega szybko bez
przestojów i bez dochodzenia się kto się pomylił przy zamówieniu
materiałów lub dlaczego zamontowano chujowiznę.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.21 19:30 ąćęłńóśźż
- 28.01.21 20:23 Uzytkownik
- 29.01.21 09:29 Kris
- 29.01.21 09:54 ąćęłńóśźż
- 29.01.21 10:12 collie
- 29.01.21 13:02 WS
- 29.01.21 21:59 Uzytkownik
- 02.02.21 12:15 Marek
- 02.02.21 15:45 Zenek Kapelinder
- 02.02.21 16:49 ąćęłńóśźż
- 02.02.21 17:15 Mateusz Bogusz
- 02.02.21 21:10 ąćęłńóśźż
- 02.02.21 22:26 Uzytkownik
- 02.02.21 23:07 Uzytkownik
- 02.02.21 23:43 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL