  • Data: 2021-02-03 23:34:23
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-03 o 13:13, FEniks pisze:

    > Zakładam, że masz jakiś z tych powszechnie dostępnych parowych
    > piekarników, a nie jakiś własnej produkcji. ;-)
    >
    > Ewa

    Oczywiście, że kupny, taki:
    https://www.euro.com.pl/piekarniki-do-zabudowy/elect
    rolux-eob9s31wx.bhtml?gclid=EAIaIQobChMIy4KcuNTO7gIV
    VUeRBR3QnQ3nEAQYASABEgLgYfD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Trochę jednak żałuję, że nie kupiłem niższego modelu:
    https://www.euro.com.pl/piekarniki-do-zabudowy/elect
    rolux-eob8s31x.bhtml?gclid=EAIaIQobChMIy4KcuNTO7gIVV
    UeRBR3QnQ3nEAQYAyABEgKFx_D_BwE&gclsrc=aw.ds

    ponieważ obsługa tego wyższego modelu to porażka. Obsługa przy użyciu
    wyświetlacza dotykowego jak w smartfonie, zaś wyszukiwanie w menu to
    widać, że Szwedzi to jednak inaczej myślący naród.

    Sam piekarnik sprawuje się świetnie. Piecze standardowo, piecze z
    użyciem sondy, którą wbija się w potrawy, piecze z użyciem pary dzięki
    czemu potrawy nie wysychają i nie muszą być owijane w folie z tworzyw
    sztucznych czy aluminium, a chleb wychodzi idealny i nieprzypalony,
    griluje, gotuje na parze, piecze i gotuje z turboobiegiem, suszy np.
    grzyby czy owoce, rozmraża, pilnuje wyrastanie ciast, podgrzewa posiłki,
    utrzymuje temperaturę potraw przed podaniem, pasteryzuje np. słoiki
    (weki), sam się myje parą.

    Tylko wkurwiająca jest ta obsługa ekranem dotykowym, bo często się
    zdarza, że podczas przewijania ekranu coś niechcący się wybiera, a
    później aby z tego się wycofać trzeba wykonać kilka kliknięć i
    potwierdzać swoje decyzje. Ponadto wkurwiająca jest funkcja współpracy
    ze smartfonem/tabletem. O ile dzięki smartfonowi/tabletowi obsługa jest
    o wiele łatwiejsza o tyle wkurwia, że po każdorazowym otwarciu drzwiczek
    czy też wykonaniu funkcji na ekranie piekarnika, pyta się czy ma
    przerwać połączenie ze smartfonem czy też przywrócić i za każdym razem
    trzeba to potwierdzić na ekranie piekarnika. Jakby obsługa smartfonem
    nie mogła być w pełni równoległa do obsługi ekranem w piekarniku.

    Wybierając piekarniki parowe trzeba zwrócić uwagę jaką dany piekarnik
    posiada funkcję pary, ponieważ w piekarnikach poniżej 2,5 tys. zł nie
    uświadczy się generatora pary, a funkcja pary polega na tym, że na dnie
    piekarnika jest utworzona niecka, do której wlewa się wodę, a woda ta
    jest odparowywana. W jednych piekarnikach po prostu wlewa się tę wodę
    ręcznie na dno piekarnika, a w innych wlewa się do szufladki, skąd woda
    wędruje na dno piekarnika. W takich piekarnikach można tylko poprawić
    właściwości pieczenia np. chleba czy ciast tą parą.

    Dopiero urządzenia z generatorami pary umożliwiają pieczenie i gotowanie
    na parze.

    W przypadku Electroluxa poszczególne funkcje pary nazywają się:
    SteamBake, SteamCrisp, SteamBoost oraz SteamPro

    Mój sprzęt posiada SteamBoost, podobnie jak wskazany przeze mnie niższy
    model, który nie posiada tego debilnego wyświetlacza dotykowego, tylko
    pola dotykowe ze strzałkami i funkcjami.

    Ogólnie polecam piekarniki parowe Electroluxa i AEG (obecnie to jedna
    firma), Gorenje, Siemens. Odradzam wszelkie wynalazki typu Samsung,
    Amica oraz wyższe modele Bosch te z obrotowym kółkiem, bo to kółko to
    już totalna porażka. Nie dość, że jak się zabrudzi to się zacina to
    jeszcze z czasem zaczyna wypadać.

    Odradzam także kupowanie kombajnów typu piekarnik z mikrofalą w jednym,
    bo komory tych piekarników są o połowę mniejsze od piekarników bez
    mikrofali. Lepiej dokupić mikrofalę oddzielnie.