    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Burza, oswietlenie awaryjne.
    Date: Fri, 26 Jun 2009 14:30:04 +0200
    <h1sg21$t3p$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h1sguc$rk6$1@news.onet.pl>
    <h1su1u$8s0$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h1tfcf$7q1$1@news.interia.pl>
    <h1tvuc$hnk$1@news.onet.pl> <h1v7lc$6d5$1@news.onet.pl>
    <h1vlhr$ihh$2@node1.news.atman.pl> <h2014j$ua2$1@news.onet.pl>
    <h203b6$5fv$1@news.onet.pl> <h21ssq$ifg$1@news.onet.pl>
    <h21u4u$mch$1@news.onet.pl> <h21vd9$qdu$1@news.onet.pl>
    <h22187$12i$1@news.onet.pl> <h21qql$cq$1@node1.news.atman.pl>
    <h225hd$fkl$1@news.onet.pl> <h225lc$o3f$1@node2.news.atman.pl>
    <h22dbd$8me$1@news.onet.pl>

    kris pisze:

    > Prosze przekonaj mnie niedowiarka że taki system ułatwi mi życie.

    Nie wiem czy Tobie, bo możesz mieć inne preferencje niż ja. Dla mnie na
    przykład:

    * system może automatycznie wyłączyć światło w kiblu, jeśli zobaczy że
    alarm od dłuższego czasu nie zgłasza pobudzenia czujki PIR; wkurza mnie
    zostawianie światła w kiblu non stop włączonego a jest to u mnie w domu
    normą
    * system automatycznie zmienia reżim pracy ogrzewania w sytuacji, gdy
    nikogo nie ma w domu; po co mam grzać chatę gdy mnie nie ma tak jak
    gdybym był ? analogicznie, po rozbrojeniu system wróci do normalnego trybu
    * po rozwinięciu ekranu projekcyjnego w salonie i po naciśnięciu "Play"
    na pilocie od media center powoduje płynne wygaszenie świateł w salonie;
    naciśnięcie "Pause" powoduje częściowe rozjaśnienie światła (np. gdy
    idziesz do kuchni po kolejne piwo albo wylać się do kibla)
    * po uzbrojeniu alarmu po pewnym czasie automatycznie zasunięte zostaną
    rolety
    * w przypadku gdy zostanie włączone oświetlenie ogrodowe, nawadnianie
    ogrodu zostanie wstrzymane
    * w sytuacji gdy wykryta zostaje anomalia (brak prądu, awaria
    ogrzewania, brak lub wypływ wody, wypływ gazu etc.), domownicy zostają
    powiadomieni poprzez SMS

    To kilka pomysłów "na biegu". Rzecz w tym że prawdziwie inteligentny
    dom ma być dostosowany do zapotrzebowania domowników a nie odwrotnie.
    Tak więc faktycznie bezsensowny będzie "inteligentny" dom, który nie
    robi tego czego po nim oczekują mieszkańcy a wyłącznie to, co wymyślił
    sobie producent. Tak więc dla mnie światło na pilota będzie mniej ważne
    niż to samo światło wyłączające się po włączeniu filmu z rzutnika.

    > Co wiecej oferują systemy "inteligentne" oprócz satysfakcji użytkownika z
    > ich posiadania?

    Obawiam się że ograniczasz pojęcie "inteligentnego domu" li tylko do
    oświetlenia. Rozumiem jednak że to dość powszechna tendencja nadużywania
    pojęcia przez samych producentów czy dystrybutorów. Inteligentny dom czy
    budynek to możliwość zorganizowanego sterowania wszystkimi (lub
    większością) jego instalacji: oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją,
    roletami, systemem alarmowym, nawadnianiem ogrodu itd.

    Przyznam Ci rację, że wydawanie tysięcy tylko na "inteligentne"
    oświetlenie jest bez sensu. Nie mieszajmy jednak pojęć - inteligentnego
    domu (np. BMS) i zaawansowanego systemu sterowania oświetleniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio