    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Byl dzis u mnie...
    Date: Sun, 25 Jan 2009 12:10:14 +0100

    <a...@g...com> wrote:

    > Bo to tradycja, przyzwyczajenie.. A w przypadku instalacji pompy
    > ciepla - kompletna glupota!! Nie wiem, czemu wiekszosc ludzi na
    > poddaszu instaluje kalafiory, a na parterze (przynajmniej czesciowo) -
    > podlogowke. IMHO ma to duzy zwiazek z debilnymi stereotypami, ze
    > podlogowka to wielkie zlo :-) Pytam czasem ludzi, czemu robia
    > instalacje mieszana - przeciez to tylko komplikacje.. Nie wiedza! Nikt
    > nie potrafi udzielic jednoznacznej odpowiedzi. Zawsze mowia "bo tak
    > sie robi", "bo tak nam doradzil architekt albo kierownik budowy". ! Bo
> [...]

    Moja architekt od wnetrz powiedziala mi kiedys prosta, ale madra, wg mnie,
    rzecz. Od pokolen jestesmy przyzwyczajeni do grzania z góry, poniewaz Slonce
    zawsze bylo wysoko. Grzanie od dolu jest dla czlowieka nienaturalne. Dzis
    nie wiadomo czy i jaki to ma wplyw na organizm ludzki. Ja jestem za tym, aby
    podpatrywac nature, we wszystkim co sie robi. Ona ma tysiace lat
    doswiadczenia, znacznie wiecej niz "zachodni badacze". Dlatego podlogówke
    mam tylko po to, aby podgrzac podloge do komfortu chodzenia po niej. W
    sypialniach, salonie mam zwykle grzejniki.

    --
    Bartek