  • Data: 2010-06-23 22:23:23
    Temat: Re: Całkowity koszt domu pod klucz
    Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hvtua9$l61$1@node2.news.atman.pl...

    > A ja podchodzę do tego z rezerwą. Poczytałem trochę forum muratora i
    > odchodzą tam jakieś szamańskie sztuczki. Tzn. jest jakiś gość, który ma
    > podobno Legalett i prawie nie płaci za prąd. Dziwne jest, że przez
    > ostatnie 6 laty wypisuje peany nt. Legalett.
    >
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?24120-Lega
    lett-do%C5%9Bwiaczenia-mieszka%C5%84c%C3%B3w/page28

    > To taka podłogówka, która w cudowny sposób jest lepsza niż podłógówka (na
    > pewno droższa w instalacji).
    >
    > M.
    Ja nie twierdze ze jest cacy,żeby było ciepło w domu pewną ilość energi
    trzeba dostarczyć,moim zdaniem płyta w tym systemie ma tylko sens przy
    ogrzewaniu prądem w drugiej taryfie ze względu na dużą akumulacje
    ciepła,stosowanie natomiast wymiennikow i ogrzewanie tego kotłem to
    ratowanie się przed kosztami ogrzewaniai mozna to porównać do sytuacji gdy
    ktoś maa ogrzewanie gazowe a codziennie pali w kominku bo chce obniżyć
    koszty .Celowo wspomniałem o budowach w niemczech bo ogolnie jest znana
    niecheć do gazu przynajmniej w starszej częsci niemieckiego spoleczenstwa.
    osobiście znam tylko jeden dom w ktorym zastosowano ten system jest to taki
    sam budynek jak moj tylko ze budowany na plycie zapotrzebowanie na energie
    jest takie samo tyle ze ja pale węglem a ich stać na prąd ,a cudów nie ma.
    budowanie na płycie fundamentowej jest uzasadnione tylko warunkami
    geologicznymi ,a jezeli ktoś sie pakuje w plyte w tym systemie tylko ze
    wzgledu na ogrzewanie to IMHO ma za duzo kasy a za malo rozumu.