  • Data: 2015-04-02 12:18:52
    Temat: Re: Ceny zbiorniki?1w CWU
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-01 o 23:49, Uzytkownik pisze:

    > Geometria "swoją drogą". Oczywiście jeżeli ktoś planuje wykonanie
    > jednostkowe wywiercenia kilku otworów to i wiertło HSS da radę i się
    > jakoś zmęczy tę robotę. Ale jak tych otworów ma być więcej to tylko
    > wiertła kobaltowe lub z węglików spiekanych.

    Używasz pojęć, których nie rozróżniasz.
    Wiertło kobaltowe to przecież też HSS.
    Poza tym przydatność węglika do obróbki
    kwasiaka jest nieco dyskusyjna - nie do końca da się wykorzystać
    zalety węglika w tym materiale jeśli idzie o skrawanie wydajnościowe.

    > Poza tym dobór narzędzi do obróbki stali nierdzewnych to nie tylko
    > kwestia twardości tejże stali, ale także kwestia składu stopowego i
    > chemicznego tych narzędzi, który powoduje, że stal kwasoodporna w
    > kontakcie z takimi narzędziami przestaje być odporna na korozję w
    > miejscach, które miały kontakt z tymi narzędziami.

    Daj spokój. Podaj choć jeden przykład takiego narzędzia.

    > Ponadto narzędzia, które użyto do obróbki stali węglowych pokryte są
    > opiłkami stali węglowej. Te opiłki wbijają się powierzchnie obrabiane ze
    > stali nierdzewnej/kwasoodpornej i jeżeli nie zostaną usunięte np.
    > poprzez trawienie to powodują, że ta stal nierdzewna/kwasoodporna
    > zacznie korodować.

    Spotkałem się z tym problemem jedynie przy użyciu materiałów
    do polerki (papier ścierny itp)

    > Podobnie jest też z narzędziami ze stali węglowych. Analogicznie,
    > odłamki tych narzędzi wbijają się w powierzchnię stali
    > nierdzewnej/kwasoodpornej i zapoczątkowują proces korozji stali
    > nierdzewnej/kwasoodpornej.

    Jakie odłamki narzędzi?
    Nie dorabiaj ideologii do swoich wymysłów.