    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Charakterystyka pogodowa a przesuniecie ...
    Date: Sat, 5 Nov 2011 16:55:58 +0100
    <j90rpv$bdc$1@inews.gazeta.pl> <j90s17$nht$1@news.onet.pl>
    <4eb3f4b6$0$2202$65785112@news.neostrada.pl> <j90t2s$rk4$1@news.onet.pl>
    <9...@h...googlegroups.com>
    <4eb4631c$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@x...googlegroups.com>
    <4eb4eb4c$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <4eb505dd$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci
    news:4eb505dd$0$2182$65785112@news.neostrada.pl...

    > To nie jest kwestia bardzo dokladnosci obliczen. Bez sprzezenia zwrotnego
    > nie poleci, i tyle.
    >
    > Ale zeby wszystko bylo jasne - nie masz w domu _zadnych_ termostatow?

    Ghost, On ma racje.
    Drugi sezon grzeje wylacznie na krzywej grzewczej bez wplywu temp.
    wewnetrznej i jak dla mnie to najlepsze rozwiazanie.
    Pamietasz jak kiedys rozmawialismy o tym, jak polaczyc sterownik kotla z
    kominkiem i podlogowka w tym samym pomieszczeniu?
    To jest wlasnie to rozwiazanie. CO oparte wylacznie na krzywej. Moc
    podlogowki faktycznie spadnie w pomieszczeniu z kominkiem, natomiast reszta
    domu grzana jest normalnie. To samo dotyczy slonca i okien. W pomieszczeniu
    w ciagu dnia temp. wzrosnie o gora 1 - 1,5 stopnia do konca slonecznego
    dnia. Natomiast wiatr na zewnatrz to inna bajka. Ciagnie wentylacja
    grawitacyjna jak nic. Spadek o 1 stopien nie jest niczym dziwnym.
    Przy okazji, Adam zauwazyl, ze zyski od slonca zima nie sa wielkie i tu
    poklon. :-)

    Pozdro.. TK