    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Date: Wed, 10 Aug 2011 22:55:47 +0200

    Maniek4 wrote:

    > Nie upraszcza tylko nie rozumie, ze brak parytetu to ewolucja.
    > Problemem jest zycie na kredyt a nie pokrycie w zlocie. Zyjemy chyba
    > w najciekawszych jak dotad czasach. Tyle madrych glow a nikt nie wie
    > co bedzie dalej. Ja mysle, ze czeka nas cos w rodzaju
    > przewartosciowania dzisiejszych modeli ekonomicznych i nie bedzie to
    > parytet zlota. :-)

    dokładnie... parytet złota czy innego minerału jest raczej dość marnym
    stabilizatorem kursu waluty.

    Problemem jest życie na kredyt, dodajmy na nadmierny kredyt. Problemem jest
    nadmierna rozbudowa narzędzi spekulacyjnych na rynkach finansowych.

    Giełda powinna być jak najbliższa zwykłemu targowi a nie upodabniac sie do
    loterii