  • Data: 2011-08-11 11:28:31
    Temat: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 11, 12:20 pm, "kogutek" <s...@g...pl>
    wrote:
    > Nie wiem co się stało jak pojawiło się złoto z
    > podboju. Ale wiem że jak ktoś ma sztabę złota to jak przychodzi kryzys to
    > odetnie piłką do metalu kawałek i sprzeda. W kryzysach złoto ma zawsze dobrą
    > cenę.

    Jak portugalczycy i hiszpanie przywiezli mase zlota azteckiego do
    europy to ich gospodarka popadla w klopoty.
    Stalo sie cos w rodzaju dodruku pieniadza. Ci co pierwsi dostali te
    dodatkowe pieniadze (w tamtym przypadku w zlocie) mogli cos sobie
    kupic za nie. A nastepni uzywajacy tego zlota do zaplaty juz
    powodowali wzrost cen i inflacje.

    Dzis dzieki temu ze zlota nagle nie przybedzie to taki scenariusz nie
    jest mozliwy. Dlatego zloto/srebro/platyna no i troche ropa jest
    uznawane za dobry towar w ktorym mozna trzymac pieniadze.