  • Data: 2013-12-07 13:33:11
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-07 12:41, M. pisze:

    > Śmiała teza. O peak oil słyszałeś? No to jeśli twierdzisz, że nie ma
    > ograniczeń, to dlaczego ropa nie kosztuje 20$ za baryłkę, jak kosztowała
    > jeszcze 20 lat temu?

    Pewnie dlatego, ze nie jest powszechna i wydobywaja ja tylko nieliczne
    kraje, ktore tez chca zarobic. Jest w tym tez sporo polityki, ale
    pierwsze slysze zeby cena ropy byla wysoka, bo jest jej mniej niz
    zapotrzebowanie.

    > I owszem ropy zawsze będzie dużo - tylko ta ropa będzie odpowiednio
    > kosztowała: np. 200$ za baryłkę. A takiej ropy po 500$ za baryłkę jest
    > jeszcze więcej.

    Zastanow sie nad tym co piszesz.
    Gdyby wydobycie ropy bardzo wzroslo to koszty jej wydobycia nia
    spadalyby w czasach depresji koniunktury. Niby dlaczego ma teraz byc
    tansza niz piec lat temu skoro jak twierdzisz wydobycie radykalnie
    podrozalo?

    > Tylko co zrobisz, jak będziemy musieli rocznie Rosji płacić zamiast
    > 70mld zł 350mld zł za paliwa (ropa, gaz)?

    I uwazasz, ze ocieplenie domu cos zmieni? Nie ma gornej granicy ceny.
    Nawet jak ocieplisz to i przy malym zapotrzebowaniu na energie mozesz
    placic kupe kasy za ogrzewanie. Co z tego, ze mniej metrow zuzyjesz?

    > Widzę, że już chwytasz. Nie ma czegoś takiego jak trwały wzrost, dlatego
    > musi się załamać. Dotyczy to każdego wzrostu: zużycia energii,
    > produkcji, itp.

    To czemu zakladasz, ze ropa bedzie tylko drozsza? :-)

    > Gaz z łupków to stara technologia.
    > Zupełnie nieopłacalna przy cenie za
    > baryłkę niższej niż ok. 90-100$. 20 lat temu ropa kosztowała 20-30$ za
    > baryłkę.

    Jest jeszcze cos takiego jak sila nabywcza pieniadza. Nie mozesz
    porownywac dolara sprzed piecdziesieciu lat do dolara dzisiaj. Ale mimo
    to widac, ze potencjal ciagle jest. Jak nie ropa to lupki. Ja nie wiem
    co bedzie za pare lat, wiec nie popadajmy w paranoje. Urzadzenia kiedys
    pradozerne dzis zuzywaja duzo mniej.

    Pozdro.. TK