  • Data: 2015-02-26 09:58:50
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-25 o 20:19, Ghost pisze:

    > Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    net...

    epidemia-odry-w-niemczech-ofiary-odry,artykuly,52679
    2.html

> [...]
    > które miały udowodnić związek między szczepionkami a autyzmem. Teoria dr
    > Wakefielda została obalona, a on sam pozbawiony prawa wykonywania
    > zawodu. Jednak część Amerykanów i Europejczyków wciąż uważa, że
    > szczepienia są niebezpieczne. I zapomina, że na odrę nie ma lekarstwa.
    > Szczepionka jest jedynym skutecznym środkiem zapobiegającym chorobie!
    > Niemcy zaczynają to rozumieć, bo powrócił tam pomysł obowiązkowych
    > szczepień.
    > </cytat>
    >
    > Gratuluje współudziału w globalnym debilizmie.

    Napieprzacie się z XL, a prawda, jak zwykle, leży gdzieś 'pośrodku'.
    'Natura' jest elastyczna. Wykorzysta każdą lukę.

    Jak się nie szczepisz - umierasz nagle, albo nabierasz
    naturalnej odporności. Strategia nie szczepienia się
    stawia na naturalne mechanizmy ewolucyjne - które mają
    w koszt wpisaną śmierć. Zaletą tej strategii jest
    walka z rzeczywistym wrogiem, który realnie pojawia
    się w środowisku.
    Odpowiedzią drobnoustrojów chorobotwórczych na tę strategię
    są np. mechanizmy przetrwania w postaci ukrytej, okresowe
    wygaszanie agresji, wydłużenie cyklu rozwojowego tak, by
    żywiciele przyspali i o nich zapomnieli. A potem
    bach - i po kilkudziesięciu latach mamy kolejną epidemię
    zbierającą grube żniwo. Cykliczne epidemie, wobec których
    populacja żywicielska jest praktycznie bezradna.

    Jak się szczepisz - stwarzasz szansę na całkowite
    wyeliminowanie jakiegoś paskudztwa - ale jest to
    w dzisiejszych czasach ogromnego zaludnienia połączonego
    z mobilnością (ilu ludzi codziennie korzysta
    z lotów samolotami docierając w niemal każdy zakątek świata,
    a szczególnie w obszary najgęściej zaludnione)
    mało realne.
    No i generalnie można powiedzieć, że w dużym stopniu
    wyprzedzasz ewolucję drobnoustrojów - o ile
    szczepionki są 'aktualizowane' i możesz swobodnie
    poruszać się w gęstych zbiorowiskach ludzkich.
    Epidemia nie ma kształtu gwałtownej fali - zaszczepieni
    ludzie są jak powbijane wszędzie pale - fala nie
    może się rozpędzić, środowisko stawia duży opór.
    Z drugiej strony - nasze układy odpornościowe
    mają swoją pojemność, a idea szczepień "zaśmieca"
    układy odpornościowe informacją o wrogach, z którymi
    często nigdy w życiu się nie spotkamy.
    No i ta strategia wymaga działań kompleksowych,
    jeśli nie są dobrze prowadzone, to przyspieszają
    ewolucję drobnoustrojów (lekooporność na nawet
    bardzo wyrafinowane, nowoczesne leki)

    I tu jest główne źródło konfliktów - strategie nie mogą
    być prowadzone w społeczności równocześnie i dowolnie.
    Strategia szczepień nie działa efektywnie, jeśli
    wbite w morze pale są za rzadkie.

    A ostatecznie, cokolwiek się nie zdarzy - zawsze
    i tak "winny jest rząd" - jak 100 dzieci ma alergię
    to dlatego, że każe szczepić, jak jedno dziecko umrze
    to dlatego, że nie kazał szczepić ...

    Ja osobiście szczepienia dzieci minimalizuję.
    Ale jestem daleki od stwierdzenia, że to jest
    najlepsza droga. Całkiem możliwe, że popełniam
    błąd.